Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, Cemal
dc.contributor.authorKasap, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-30T06:54:14Z
dc.date.available2020-12-30T06:54:14Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479908
dc.description.abstractÖZET 21. yüzyılın eşiğinde dünya her alanda çok hızlı bir değişim ve gelişim içindedir. Bu gelişmeye ülkemizin hem uyum sağlaması, hem de katkıda bulunması için iyi yetişmiş insanlara ihtiyacı vardır. Meraklı, sürekli öğrenen, öğrendiklerini yenileyen, sistemli düşünebilen ve problem çözme becerisi gelişmiş bireyler yetiştirilmesi için eğitim ve öğretimin çok iyi planlanması gerekmektedir. Ülkemizde gerçekleştirilen eğitim ile bu bireylerin yetiştirilmesi için uygun ortam yeterince yaratılamamaktadır. Bilgiler öğrencilere ezberletilerek, düşünme yetenekleri köreltilmektedir. Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin problem çözme konusundaki tutum ve basanlarım sosyo-ekonomik düzeye göre ortaya koymak, aynı zamanda ortaya çıkan farklılaşmalara göre bu konuda öğrencilerin tutum ve basanlarını olumlu yönde artırmak için gerekli tedbirleri almak üzere, ilgililerin dikkatlerini konu üzerine çekmektedir. Araştırma, 1995-1996 öğretim yılında İstanbul İli Üsküdar ve Beşiktaş ilçelerindeki ilkokullarda okuyan ve random örnekleme yoluyla seçilen 399 öğrenciye uygulanan, anket, problem çözme basan tutum ölçekleri ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubunu oluşturan denekler alt ve üst olmak üzere, iki sosyo-ekonomik gruba ayrılmıştır. Problem çözme tutumu ile problem çözme başarısı arasındaki ilişki `Spearman Rho Korelasyonu` yöntemi ile ortaya konmuştur. Problem çözme tutumunun cinsiyete göre farklılaşması, `Kruskal-Wallis Sıralamalar Varyans Analizi` ile ortaya konmuştur. Problem Çözme tutumunun problem çözme başarısına göre farklılaşması da `Kruskal-Wallis Sıralamalar Varyans Analizi` ile bulunmuştur. Araştırma verilerine göre; - Problem çözme tutumu ile problem çözme başarısı arasında ilişki vardır. Problem çözme yönünde kendisine karşı olumlu tutum geliştirmiş öğrenciler, problem çözmede daha başarılıdır. - Problem çözme tutum ve başarısı, alt ve üst sosyo-ekonomik gruplarda cinsiyete göre farklılaşmamaktadır.- Problem çözme tutumu, sosyo-ekonomik seviyeye göre farklılık göstermektedir. Üst sosyo-ekonomik düzey öğrencileri bu konuda kendilerine karşı daha olumlu bir tutum geliştirmişlerdir. - Problem çözme başarısı, sosyo-ekonomik seviyeye göre farklılık göstermektedir. Üst sosyo-ekonomik düzey öğrencileri, bu konuda daha başarılıdır. - Yapılan bu araştırmanın, öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi gereğini ortaya koyması umut edilmektedir. 111
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4.sınıf öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeye göre problem çözme başarısı ile problem çözme tutumu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe Relation between success and manner of primary school 4 th year students in problem solving according to the socio-economic level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.identifier.yokid61877
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61877
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess