İlkokul Türkçe ders kitaplarının eğitim öğretime uygunluğunun değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Özcan, A. Osman | |
dc.contributor.author | Çakir, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:54:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:54:12Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479897 | |
dc.description.abstract | -167- OZET Ders kitapları okullarda oldukça yaygın kullanılan ders araçlarındandır. Teknolojideki ilerlemelere rağmen kullanılırlık özelliği ve önemini sürdürmektedir. İyi bir ders kitabı, ait olduğu programın amaçlarına uygun; etkili ve açık anlatım özelliklerine sahip; görsel unsurlarla iyi bir şekilde desteklenmiş ol malıdır. Böylece öğrencinin kendi kendine anlayarak çalışabileceği araçlar olacaktır. Anadilimizin en iyi öğrenilmesini sağlamak amacıyla hazırlanan Türkçe ders kitapları da iyi bir ders kitabının taşıması gereken özelliklere sahip ol malıdır. Çünkü anadilini iyi şekilde öğrenmiş bireyin diğer insanlarla iletişi mi olumlu olacaktır. Anadilini iyi bilen öğrenci diğer derslerde de başarılı olacaktır. Tüm okullarımızda yaygın bir kullanım alanı olan ders kitaplarından Türkçe ders kitaplarının, eğitim öğretim açısından ne durumda olduklarının öğrenilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada ilkokul dördüncü ve beşinci sınıflarda, 1995-1996 öğretim yılında İstanbul'daki ilkokullarda okutulan Türkçe ders kitaplarının, öğretmen ve öğrencilerin anket sorularına verdikleri yanıtlar doğrultusunda bir değerlendirmesi yapılmıştır. Hazırlanan anket sorulan; İstanbul ilindeki Kadıköy, Üsküdar, Beşik taş, Ümraniye, Mecidiyeköy, Avcılar ilçelerinden şans yoluyla seçilen on ilkokul ve ilköğretim okullarında uygulanmıştır. Uygulamaya 109 öğretmen ve 302 öğrenci katılmıştır.-168- Araştırmada şu sorulara yanıt aranmıştır: 1- İlkokul öğrencilerinin, Türkçe ders kitapları hakkındaki düşünceleri nelerdir? 2- İlkokul öğrencilerin, Türkçe ders kitapları hakkındaki düşünceleri ile cinsiyetleri arasında ilişki var mıdır? 3- İlkokul öğretmenlerinin, Türkçe ders kitapları hakkındaki düşünceleri nelerdir? 4- İlkokul öğretmenlerinin, Türkçe ders kitapları hakkındaki düşünceleri ile cinsiyetleri arasında ilişki var mıdır? Araştırma sonunda, ilkokullarda okutulan Türkçe ders kitapları ile ilgili verilen yanıtlar doğrultusunda farklı sonuçlar ortaya koyulmuştur. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul Türkçe ders kitaplarının eğitim öğretime uygunluğunun değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Evaluation of the primary school Turkish lessons books to the education and teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-24 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.identifier.yokid | 61881 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61881 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |