İlköğretim okullarında `Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük` dersi öğretiminin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Öztürk, Cemil | |
dc.contributor.author | Sağlam, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:54:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:54:08Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479878 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okulu sekizinci sınıf öğrencilerinin ailelerinin sosyoekonomik düzeyi, Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine ders dışı çalışma biçimleri, bu derse karşı tutumları ve bu öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretmenlerinin, dersin öğretimde kullandıkları metot ve tekniklerin, araç ve materyallerin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmada, Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin ve nedenlerinin belirlenmesi, sorunların çözümlenmesinde yapılması gerekenlerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili, Kadıköy ve Kartal ilçeleri ilköğretim okulları sekizinci sınıf öğrencileri ile bu öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu ilçelerdeki 12 okulda toplam 500 öğrenci, 27 öğretmen araştırmanın örneklemini meydana getirmiştir. Öğrencilere basan testi ve anket, öğretmenlere ise anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir. 1. Öğretmenlerin kullandıkları metot ve teknikler, araç ve materyaller ile başarı arasında bir ilişki bulunmuştur. 2. Öğrencilerin cinsiyetleri ile başarıları arasında bir ilişki bulunmamıştır. 3. Öğrencilerin ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyi ile öğrencilerin başarıları arasında manidar bir ilişki bulunmuştur. m4. Öğrencilerin ders dışı çalışma biçimleri ile basanları arasında manidar bir ilişki bulunmuştur. 5. Öğrencilerin derse karşı tutumları ile başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this research the students of eight class of primary education, socio-economic level of their families, studying ways for the lesson `Revolution History of Turkish Republic and Atatiirkism`, their attitudes towards this lesson, the effects of the methods, techniques and materials that are used for this lesson on the students success are investigated. In this investigation it's aimed to find out the problems on teaching the lesson, reasons of these problems and what is to be done to solve them. The investigation includes 500 students of eighth class and 27 teachers of ` Revolution History of Turkish Republic and Atatiirkism` at the schools in Kadıköy and Kartal. Test inguiry and intervieving techniques are applicated to (the teachers and the students) diem. The results can be summarized as below. 1. There is a relation between their success and methods, techniques materials used by the teachers. 2. There is no reletion between the sex of the students and their success. 3. There is an important seletion between socio-economic level of their families and their success. 4. There is a meaningfull relation between their success and their studying ways out of the classroom. 5. There is an important relation between their success and their attitudes towards the lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında `Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük` dersi öğretiminin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | In Primary schools `Revolution History of Turkish Republic and Atatürkism` on teaching the lesson evaluate | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-24 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Kemalism | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 61887 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61887 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |