Türkiye`de ilköğretim okullarında yönetim ve sorunları
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Özbaykal, Seden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:54:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:54:05Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479864 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırma istanbul ili Kadıköy ve Ümraniye ilçelerinde kırkdört ilköğretim okulunda ellidokuz yöneticiye uygulanan anket formu ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar şöyledir: - Her dersliğe ortalama yetmişdört öğrenci düşmektedir. Yöneticilerin; - % 33'ü öğretmenlik dışı meslekten gelmektedir. - Hiçbirinin yayınladıkları kitapları yoktur. - % 52.5'i yönetici olarak hizmet içi eğitimlere hiç katılmadıklarını, - % 50.9'u üst düzey yöneticilerle bazen sorunları olduklarını, - % 61 M yetkilerini kullanmada ara sıra engellerle karşılaştıklarını, - % 55.9'u ilkokulları teftiş etmekle görevli müfettişlerin, ilköğretim okulların teftişlerinde problemle karşılaştıklarını, - Kırkdört ilköğretim okulunun % 59'unda müzik odası, % 65.9'unda atölye, % 68'inde oyun salonu, % 97.7'sinde müze, % 91 'inde eğitsel kol odaları olmadığını, - % 47.5'i toplantılar için uygun salonlar olmadığını, - % 49'u günlük ders saatinin altı saat olmasını, ikili öğretimde fazla bulduklarını, - Sınıf öğretmenlerinin % 8.3'ünün gerçek branşları olmadığını, - % 57.6'sı yeterli branş öğretmenleri olmadığını, en fazla Türkçe, ingilizce, Beden Eğitimi öğretmenlerine ihtiyaç duyulduğunu, - % 52.5'i ikinci kademe öğretmenlerin sorumluluklarını birinci kademe öğretmenleri gibi olmamasının problem yarattığını, - % 61.4'ü ilkokulda, ilköğretim okuluna dönüştürme işindeki problemlerden dolayı kurs ya da seminere ihtiyaç duyduklarını, - % 64.4'ü birinci ve ikinci kademe öğrencilerin bir arada bulunmasından kaynaklanan sorunlar olduğu belirtilmiştir. % 66.1 'i birinci kademe öğrencilere göre hazırlanan demirbaş eşyanın ikinci kademe öğrencileri için uygun olmadığını belirtmişlerdir. - ikili öğretim yapan otuzaltı okulun yöneticilerinin % 50.9'u aynı dersliği paylaşan birinci ve ikinci kademe sınıfların olduğunu ve problemler çıktığını belirtmişlerdir. Bu problemler günlük temizlik ve teneffüs zamanlarının yetersiz olması, aynı araç ve gereçlerin iki sınıf tarafından kullanılmasından kaynaklanan problemlerdir. İlköğretim okullarına yeterli imkanlar sağlanmalıdır, ilköğretim Okulu yöneticilerinin eğitim düzeyleri, yetkileri arttırılmalıdır. -ıı- | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de ilköğretim okullarında yönetim ve sorunları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-24 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 61892 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61892 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |