Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorÖzbaykal, Seden
dc.date.accessioned2020-12-30T06:54:05Z
dc.date.available2020-12-30T06:54:05Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479864
dc.description.abstractÖZET Araştırma istanbul ili Kadıköy ve Ümraniye ilçelerinde kırkdört ilköğretim okulunda ellidokuz yöneticiye uygulanan anket formu ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar şöyledir: - Her dersliğe ortalama yetmişdört öğrenci düşmektedir. Yöneticilerin; - % 33'ü öğretmenlik dışı meslekten gelmektedir. - Hiçbirinin yayınladıkları kitapları yoktur. - % 52.5'i yönetici olarak hizmet içi eğitimlere hiç katılmadıklarını, - % 50.9'u üst düzey yöneticilerle bazen sorunları olduklarını, - % 61 M yetkilerini kullanmada ara sıra engellerle karşılaştıklarını, - % 55.9'u ilkokulları teftiş etmekle görevli müfettişlerin, ilköğretim okulların teftişlerinde problemle karşılaştıklarını, - Kırkdört ilköğretim okulunun % 59'unda müzik odası, % 65.9'unda atölye, % 68'inde oyun salonu, % 97.7'sinde müze, % 91 'inde eğitsel kol odaları olmadığını, - % 47.5'i toplantılar için uygun salonlar olmadığını, - % 49'u günlük ders saatinin altı saat olmasını, ikili öğretimde fazla bulduklarını, - Sınıf öğretmenlerinin % 8.3'ünün gerçek branşları olmadığını, - % 57.6'sı yeterli branş öğretmenleri olmadığını, en fazla Türkçe, ingilizce, Beden Eğitimi öğretmenlerine ihtiyaç duyulduğunu, - % 52.5'i ikinci kademe öğretmenlerin sorumluluklarını birinci kademe öğretmenleri gibi olmamasının problem yarattığını, - % 61.4'ü ilkokulda, ilköğretim okuluna dönüştürme işindeki problemlerden dolayı kurs ya da seminere ihtiyaç duyduklarını, - % 64.4'ü birinci ve ikinci kademe öğrencilerin bir arada bulunmasından kaynaklanan sorunlar olduğu belirtilmiştir. % 66.1 'i birinci kademe öğrencilere göre hazırlanan demirbaş eşyanın ikinci kademe öğrencileri için uygun olmadığını belirtmişlerdir. - ikili öğretim yapan otuzaltı okulun yöneticilerinin % 50.9'u aynı dersliği paylaşan birinci ve ikinci kademe sınıfların olduğunu ve problemler çıktığını belirtmişlerdir. Bu problemler günlük temizlik ve teneffüs zamanlarının yetersiz olması, aynı araç ve gereçlerin iki sınıf tarafından kullanılmasından kaynaklanan problemlerdir. İlköğretim okullarına yeterli imkanlar sağlanmalıdır, ilköğretim Okulu yöneticilerinin eğitim düzeyleri, yetkileri arttırılmalıdır. -ıı-
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de ilköğretim okullarında yönetim ve sorunları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid61892
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61892
dc.description.pages220
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess