Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali Osman
dc.contributor.authorAydin, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-30T06:54:03Z
dc.date.available2020-12-30T06:54:03Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479854
dc.description.abstractII ÖZET Ahlâk gelişimi yüzyıllar boyunca filozof ve din adamlarının araştırmalarına, tartışmalarına konu olmuştur. Ancak, 20. yüzyılın başlarında ahlâkın bir öğrenme hadisesi olduğu ve ahlâkın bilgi, duygu ve davranış olarak üç boyutunun olduğu bulgusu, ahlâkın yalnızca felsefi ve dini yönden değil, bir pozitif bilim dalı olan psikoloji bilimi tarafından da ele alınmasını gerekli kılmıştır. Psikoloji bilimi dahilinde ahlâk gelişimine bilimsel yaklaşım, Sigmund Freud ve Jean Piaget ile başlamış, daha sonraları Skinner Ekolü Davranışçı Psikoloji ve Sosyal Öğrenme Kuramları da ahlâk gelişimi olgusuna eğilmişlerdir. Ülkemizde ise bu alanda yapılan çalışmaların nitelik ve nicelik açısından yetersiz olduğu dikkat çekmektedir. Bu araştırma dört bölüm altında yürütülmüştür. Birinci bölümde değer kavramı ve ilişkili olduğu kavramlar incelenmiştir. İkinci bölümde ahlâkî gelişim teorileri irdelenmiştir. Üçüncü bölümde değerlerin kazanılmasında toplumsal kurumların yeri üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölüm de ise ilköğretim 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin cinsiyetleri ile temel ve aracı değerleri arasındaki ilişki uygulamalı bir çalışma ile irdelenmiştir. Araştırmanın problemi `çocukların yaş, cinsiyet ve sınıflar açısından değer davranışlarında anlamlı bir ilişki var mıdır?` sorusudur. Bu konuda ilköğretim düzeyinde ülkemizde yapılmış bilimsel bir araştırmanın olmaması, araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Araştırmanın amacı, çocukların değer davranışlarının irdelenmesi ve bulunan sonuçların eğitim teori ve uygulamalarımıza yeni bir bakış açısı getirmesidir. Bu çalışmada, aşağıda belirtilen soruların cevapları verilmeye çalışılmıştır: 1. İlköğretim 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin cinsiyetler açısından sahip oldukları temel ve aracı değerler ile cinsiyet değişkeni arasında ilişki var mıdır? 2. İlköğretim 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin cinsiyetler açısından sahip oldukları temel ve aracı değerler ile yaş değişkeni arasında ilişki var mıdır?Ill 3. İlköğretim 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin cinsiyetler açısından sahip oldukları temel ve aracı değerler ile sınıf değişkeni arasında ilişki var mıdır? Araştırmamızın örneklemini, İstanbul ili K. Çekmece, Kadıköy ve Üsküdar ilçelerine bağlı ilkokul/ilköğretim okullarının 4, 5 ve 6. sınıflarında öğrenim gören 10-13 yaş çocukları teşkil etmektedir. Denekler, 197'si kız, 198'i erkek olmak üzere, toplam 395 çocuktan oluşmaktadır. Deneklere 115 soruluk bir anket verilmiş, toplanan veriler istatistiksel işlemlerden sonra değerlendirilmiş, yorumlanmış ve çeşitli öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractIV SUMMARY Moral develoment has been the subject to the researches of philosophiers and religiourmen for ages. But, at the begining 20. century, it was necessary for the psychology science, a positive science branch, to think that moral is a matter of learning and it is knowlodge, feeling and behaviour constituting a three dimentional set, it is not only philosophical but religious as well. In psychology scientific approach to moral development started with Sigmund Freud and Jean Piaget and then Skinner Ecol Behevioural Psychology and Social Learning Doctrines gave importance to moral development subject. This research is conducted under four sections. In part one value concept and it's corresponding concepts are dealt with. In part two moral development teories are mentioned. In part three the importance of social institutions when values are gained is discussed. And in part four three is pratice work between primary school 4, 5 and 6 th. grades stutends' sexes and basic and intermediate values. The problem of the research is `Is there a meaningful relationship on value behaviours about age, sex and class?`. As there is no scientific research done on the level of primary level, it shows how importand this project is. The aim of the researher is the children mention about valve behaviours and to bring a new angle to our applications and education theory. In this survey those following questions are tried to answer. 1. Is there any relation between basic and intermediate valves and the changing sex for primary school students in grades 4, 5 and 6 th. who carry certain sexes? 2. Is there any relation between basic and intermediate valves and the changing age for primary school students in grades 4, 5 and 6 th. who carry certain sexes? 3. Is there any relation between basic and intermediate valves and the changing class for primary school students in grades 4, 5 and 6 th. who carry certain sexes?To examplify our survey we use the city of Istanbul, Küçükçekmece, Kadıköy and Üsküdar towns' 10-13 ages of students educated in the grades 4, 5 and 6 th. The samples are 395 kids- 197 girls and 198 boys. The samples were asked a questionaire of 1 1 5 questions, the data calculated after suggestions are put forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin cinsiyetler açısından sahip oldukları değerlerin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmValue judgment
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid61895
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61895
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess