Show simple item record

dc.contributor.advisorTürer, Cemal
dc.contributor.authorKümüş, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-30T06:53:58Z
dc.date.available2020-12-30T06:53:58Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479830
dc.description.abstractİÜ ÖZET Bu araştırma, okullarımızın organizasyon açısından nasıl bir işleyişe sahip olduklarını, tespit etmeye yöneliktir. Araştırmanın sonuçlarına ulaşmak için şu sorulara cevap aranmıştır: ©Okullarımız, öğrenen okul organizasyonlarının temel özelliklerine ne derece sahiptirler? ®Devlet okulları ve özel okullar arasında, organizasyonel öğrenme bakımından farklar var mıdır? »Okulların öğrenen organizasyon olmasını engelleyen faktörler nelerdir? Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye, Maltepe ve Kartal ilçelerindeki, ilköğretim okulları ve liselerde görev yapan okul müdürü ve okul müdür yardımcılarından oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi; 34 devlet ilköğretim okulunda, 9 özel ilköğretim okulunda, 10 Anadolu lisesinde, 8 devlet lisesinde, 6 özel lisede ve 2 endüstri meslek lisesinde görev yapan, 54 okul müdürü ve 183 okul müdür yardımcısından oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: 1.Devlet okulları ile özel okullar arasında, organizasyonel öğrenme bakımından farklar vardır. 2.Okul yöneticilerinin kendilerini yetiştirmek için katıldıkları faaliyetlerle çalıştıkları okullar arasında bir ilişki var dır. 3.Okul yöneticilerinin kendilerim yetiştirmek için katıldıkları faaliyetlerle, cinsiyetleri arasında bir ilişki vardır. 4.Okul yöneticilerinin eğitim-öğretim ve okul yönetimi konusundaki, düşünceleri ve tutundan ile yöneticilerinin çalıştıkları okullar arasında bir ilişki vardır. 5.Öğretmenlerin tutum ve davranışları ile çalıştıkları okular arasında bir ilişki vardır.IV 6. Okullarda eğitimin ve öğretimin kalitesini artırmak için yapılan uygulamalarda okuldan okula farklılık vardır.
dc.description.abstractSUMMARY Purpose of this research is to determine organizational behaviors of our schools. To get the result of the resend it is required to reply this questions. «In which degree do our schools have fundamental features of learning organization? ®Is there any differences between private and state school is the aspect of organizational learning? »What factors that prevent schools to be learning organization? Researches environment contains manager and vice mergers of primer and high schools in Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Maltepe and Kartal. In the resend model there are 54 managers and 183 vice managers of 34 state primary schools, 9 private primary school, 10 Anatolian high schools, 8 state high schools, 6 private high schools and 2 Technical high schools. We can summarize result of research like this. i. There are differences between state and, private schools in organizational learning. 2.There is a rotation between the activity that schools managers attend to train then selves and their schools that they works. 3. There is a relation between the activity that schools managers attend to train them selves and their sex. 4.There is a relations between thoughts of schools managers about education and menacing schools that they works. 5. There is a relation between attitudes of theaters and their schools that they works. 6. Activities for increasing quality at education differs schools to schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenen organizasyon olarak okul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid71870
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71870
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess