Show simple item record

dc.contributor.advisorZembat, Rengin
dc.contributor.authorPolat Unutkan, Özgül
dc.date.accessioned2020-12-30T06:53:57Z
dc.date.available2020-12-30T06:53:57Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479827
dc.description.abstractÖZET Okul öncesi dönem çocuğun gelecek yaşamı için ilk temellerin, atıldığı yıllardır. Bu dönemde çocuk başta anne-babası olmak üzere, çoğunluğu yetişkinlerin oluşturduğu bir dünyada kendini kabul ettirmek -ve sosyalleşmek durumundadır. Evde ve okulda verilen eğitimdeki farklılıklar, kültürel ve ekonomik faktörlerin sosyalleşme sürecini olumlu ya da olumsuz olarak etkilediği düşünüldüğünde çocuğu zor bir yaşamın beklediği ortaya çıkmaktadır. Çocuğun, toplumun değerlerini kendi kişisel özellikleriyle birleştirerek toplumsal hayata uyumunu sağlayabilmesi için gerek ailelere gerekse eğitimcilere düşen en önemli görev aile ve okulun sistemli bir program dahilinde işbirliği yaparak çocuğun bireysellikten toplumsal hayata geçişini kolaylaştırmak, karşılaşacağı problemlerin çözümü için gerekli donanımı sağlamaktır. Bu çalışma da okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş çocuklarının sosyal yönden gelişimini desteklemek üzere oluşturulan Aile Katılımlı Sosyalleşme Programının etkililiğini test etmek amacıyla yapılmıştır. Deneme modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Küçükçekmece Çok Amaçlı Eğitim Merkezine devam eden 15' i deney 15 'i kontrol grubu olmak üzere 30 çocuk ve deney grubuna dahil çocukların anne ya da babalarının yer aldığı 15 aile oluşturmaktadır. 5 hafta süresince saldırganlık, paylaşma, yardımlaşma, işbirliği, nezaket kuralları, sırasını bekleme, başladığı işi bitirme, karar verme ve sorumluluk alma alt boyutlarım içeren `Aile Katılımlı Sosyalleşme Programı` deney grubundaki çocuklar ve ailelerine uygulanmıştır. Her bir alt boyutun uygulanması l hafta sürmüştür. Uygulamanın öncesinde ve sonrasında her ait boyut için araştırmacı tarafından oluşturulan `5-6 Yaş Grubu Sosyalleşme Ölçeği'nin çocuk ve öğretmen formları ilgili alt ölçekleri kullanılarak uygulama ile sonuçlar hem çocuk hem de öğretmenden alman verilerle değerlendirilmiştir. ıııHer bir alt boyutta deney ve kontrol grubu için öğretmenin çocuğu değerlendirmesi, çocuğun kendini değerlendirmesi sonucunda elde edilen veriler Kovaryans Analiz Tekniği kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda elde edilen bulgular hem alt boyutlar hem de programın bütünsel etkisi açısından anlamlı farklılıklar ortaya koyduğunu göstermiştir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5-6 yaş grubu aile katılımlı sosyalleşme programı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSocial development
dc.identifier.yokid71872
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71872
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess