Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, A. Şükrü
dc.contributor.advisorTürer, Cemal
dc.contributor.authorDayak, Erol
dc.date.accessioned2020-12-30T06:53:52Z
dc.date.available2020-12-30T06:53:52Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479803
dc.description.abstractÖZET Matematik öğretiminde kullanılan temel bilgi kaynağı ders kitabıdır. Matematik ders kitaplarının çağdaş eğilimleri yansıtması; etkili ve kalıcı bir matematik öğretiminin gerçekleştirilmesine büyük katkı sağlayacaktır. 5. sınıf matematik ders kitapları; Öğrencilerin bilgi birikiminde, eğitiminde ve akademik başarısında önemli bir rol oynayan yazılı öğretim materyalidir. Bilim ve teknolojideki gelişmelere rağmen kullanırlık özelliği ve önemini sürdürmektedir. Öğrenciler, zamanlarının büyük bir bölümünü öğretmenle değil, öğretim materyalleri ile etkileşerek geçirmektedirler. Gelişmiş ülkelerde ders kitapları, çağdaş yaklaşımlar ışığı altında büyük bir özenle eğitim öğretime uygun olarak uzun bir süreç sonrasında hizmete sunulmaktadır. On milyondan fazla öğrencisi bulunan ülkemizde; matematik ders kitaplarının fiziksel, içerik yönüyle etkili ve nitelikli bir donanıma sahip olmaması matematik öğretimini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu mevcut olumsuzlukları ortadan kaldırmak, çağdaş olabilmek için kaliteli ders kitaplarının varlığına ihtiyaç duyulmaktadır. İyi bir matematik ders kitabı; ilgili programın amaçlarına uygun, öğrencinin matematiğe karşı ilgi ve tutumunu artıran, problem çözme yeteneklerini geliştiren, öğretime yardımcı unsulara yeterince yer veren, etkili ve açık anlatım özelliklerine sahip, görsel unsurlarla iyi bir biçimde desteklenmiş, öğretim ilke, yöntem ve amaçlarına uygun, fiziksel ve içeriğin işleniş biçimi olarak etkili ve yeterli, öğrencilerin daha önce sahip oldukları matematik bilgi birikimleri dikkate alınarak hazırlanmış, estetik bakımdan yeterli ve göz sağlına uygun, kullanışlı ve taşımaya elverişli, baskısı temiz, ciltli, kapağı ve kağıdı dayanıklı ve kaliteli, içeriğin matematiksel hatalar içermediği ve çağdaş eğilimleri yansıttığı, bireysel farklılıkların ve öğrenme tarzlarının gözönünde bulundurulduğu bir yapıya sahip olmalıdır. Bütün okullarımızda yaygın bir kullanım alanı olan 5. sınıf matematik ders kitaplarının, eğitim öğretim açısından ne durumda olduklarının tespit edilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada ilköğretim 5. sınıflarda; 1997-1998 öğretim yılında İstanbul ilindeki ilköğretim oklularında okutulan matematik ders kitaplarının, öğretmen ve öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevaplar ışığı altında bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Hazırlanan anket soruları, İstanbul ilinin Kartal ilçesinde sosyo ekonomik düzey belirlemesi yapıldıktan sonra her düzeyden şans yoluyla seçilen oniki ilköğretim okulunda XVuygulanmıştır. Uygulamaya 55 öğretmen ve 332 öğrenci katılmıştır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: 1. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin, 5. sınıf matematik ders kitapları hakkındaki düşünceleri nelerdir? 2. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin, 5. sınıf matematik ders kitapları hakkındaki düşünceleri ile cinsiyetleri arasında bir ilişki var mıdır? 3. İlköğretim 5. sınıf öğretmenlerinin, 5. sınıf matematik ders kitapları hakkındaki düşünceleri nelerdir? 4. İlköğretim 5. sınıf öğretmenlerinin, 5. sınıf matematik ders kitapları hakkındaki düşünceleri ile cinsiyetleri arasında bir ilişki var mıdır? Araştırma neticesinde, 1997-1998 öğretim yılında okutulan 5. sınıf matematik ders kitaplarına yönelik verilen cevaplar doğrultusunda farklı sonuçlar ortaya konulmuş ve 5. sınıf matematik ders kitaplarının birçok açıdan eksiklik ve yetersizlikler içerdiği gözler önüne serilmiştir. XVI
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf matematik ders kitaplarının eğitim öğretime uygunluğunun değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.identifier.yokid71860
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71860
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess