Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç, Müzeyyen
dc.contributor.authorÜstünova, Eşref
dc.date.accessioned2020-12-30T06:53:51Z
dc.date.available2020-12-30T06:53:51Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479797
dc.description.abstract95 Annelerin eğitim düzeyine göre, `çocuğun duygu ve heyecanını paylaşabilme sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farka rastlanmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre, `Anaokulunda çeşitli yaş düzeyine uyan çok yönlü yaratıcılığı destekleyen ve çocuk sayısına uygun meteryal var mı ? ` sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa rastlanmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre diğer maddelere verilen `evet` cevabı yüzdeleri arasında ki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir farka rastlanmamıştır. YARGILAR Araştırmanın sonucunda edinilen bilgilere dayanılarak şu yargılara varılmıştır. 1. Uygulanan ankete göre, resmi ilköğretim bünyesindeki anaokullarına devam eden çocukların annelerinin eğitim seviyelerine göre beklentileri: sınıfta çocuk sayısının önemi, başkalarından alınan olumlu referanslar konulan dışında bir bağlantı yoktur. Bu da göstermektedir ki anneler anaokulunun önemi büyük bir çoğunlukla kabul etmiştir. Eğitim seviyesi ne olursa olsun okul öncesi eğitimi arzulamaktadırlar. 2. Annelerin anket maddelerine evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakıldığında üç madde dışında ( A- Eğitimin kaliteli olması B- Duygu ve 9594 dönemin çocuğun yaşantısındaki en önemii devrelerden biri olduğu bilincine varmalarıdır. Anket üst (Üniversite ve üstü), normal (Ortaokul ve Lise), ali (Okuryazar ve İlkokul) olarak eğitim seviyeleri olarak gruplandınlmıştır. Gruplarda her bir soru için verilen cevaplar sayılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde ` X2 ` kullanılmıştır. Anlamlılıkları.0,01 düzeyinde sınanmıştır. Daha sonra annelerin `Evet` cevaplarının yüzdeler arasındaki farklılığına bakılmıştır. Eğitim seviyelerine bakılmaksızın annelerin beklentileri de incelenmiştir. Eğitim seviyelerine göre anne beklentileri X2 (Kay-kare) ile çözümlenmeye çalışılmıştır. Uygulanan ankette: Annelerin eğitim düzeyleriyle, sınıfta çocuk sayısının önemi arasında 0,01 düzeyinde bir bağlantı vardır. Annelerin eğitim düzeyleriyle `başkalarından alınan olumlu referansların olması ` arasında da 0,01 düzeyinde bir bağlantı vardır. Annelerin eğitim düzeyleriyle diğer maddeler arasında bağlantıya rastlanmamıştır. Daha sonra annelerin eğitim düzeylerine göre verdikleri cevaplardan evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre, `Anaokulunda eğitimin kaliteli olması` sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış, Üst eğitim seviyesi ile normal eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa, normal eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa rastlanmıştır. 9495 Annelerin eğitim düzeyine göre, `çocuğun duygu ve heyecanını paylaşabilme sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farka rastlanmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre, `Anaokulunda çeşitli yaş düzeyine uyan çok yönlü yaratıcılığı destekleyen ve çocuk sayısına uygun meteryal var mı ? ` sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa rastlanmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre diğer maddelere verilen `evet` cevabı yüzdeleri arasında ki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir farka rastlanmamıştır. YARGILAR Araştırmanın sonucunda edinilen bilgilere dayanılarak şu yargılara varılmıştır. 1. Uygulanan ankete göre, resmi ilköğretim bünyesindeki anaokullarına devam eden çocukların annelerinin eğitim seviyelerine göre beklentileri: sınıfta çocuk sayısının önemi, başkalarından alınan olumlu referanslar konulan dışında bir bağlantı yoktur. Bu da göstermektedir ki anneler anaokulunun önemi büyük bir çoğunlukla kabul etmiştir. Eğitim seviyesi ne olursa olsun okul öncesi eğitimi arzulamaktadırlar. 2. Annelerin anket maddelerine evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakıldığında üç madde dışında ( A- Eğitimin kaliteli olması B- Duygu ve 9594 dönemin çocuğun yaşantısındaki en önemii devrelerden biri olduğu bilincine varmalarıdır. Anket üst (Üniversite ve üstü), normal (Ortaokul ve Lise), ali (Okuryazar ve İlkokul) olarak eğitim seviyeleri olarak gruplandınlmıştır. Gruplarda her bir soru için verilen cevaplar sayılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde ` X2 ` kullanılmıştır. Anlamlılıkları.0,01 düzeyinde sınanmıştır. Daha sonra annelerin `Evet` cevaplarının yüzdeler arasındaki farklılığına bakılmıştır. Eğitim seviyelerine bakılmaksızın annelerin beklentileri de incelenmiştir. Eğitim seviyelerine göre anne beklentileri X2 (Kay-kare) ile çözümlenmeye çalışılmıştır. Uygulanan ankette: Annelerin eğitim düzeyleriyle, sınıfta çocuk sayısının önemi arasında 0,01 düzeyinde bir bağlantı vardır. Annelerin eğitim düzeyleriyle `başkalarından alınan olumlu referansların olması ` arasında da 0,01 düzeyinde bir bağlantı vardır. Annelerin eğitim düzeyleriyle diğer maddeler arasında bağlantıya rastlanmamıştır. Daha sonra annelerin eğitim düzeylerine göre verdikleri cevaplardan evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre, `Anaokulunda eğitimin kaliteli olması` sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış, Üst eğitim seviyesi ile normal eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa, normal eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa rastlanmıştır. 9495 Annelerin eğitim düzeyine göre, `çocuğun duygu ve heyecanını paylaşabilme sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farka rastlanmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre, `Anaokulunda çeşitli yaş düzeyine uyan çok yönlü yaratıcılığı destekleyen ve çocuk sayısına uygun meteryal var mı ? ` sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim seviyesi arasında 0,05 düzeyinde bir farklılığa rastlanmıştır. Annelerin eğitim düzeylerine göre diğer maddelere verilen `evet` cevabı yüzdeleri arasında ki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir farka rastlanmamıştır. YARGILAR Araştırmanın sonucunda edinilen bilgilere dayanılarak şu yargılara varılmıştır. 1. Uygulanan ankete göre, resmi ilköğretim bünyesindeki anaokullarına devam eden çocukların annelerinin eğitim seviyelerine göre beklentileri: sınıfta çocuk sayısının önemi, başkalarından alınan olumlu referanslar konulan dışında bir bağlantı yoktur. Bu da göstermektedir ki anneler anaokulunun önemi büyük bir çoğunlukla kabul etmiştir. Eğitim seviyesi ne olursa olsun okul öncesi eğitimi arzulamaktadırlar. 2. Annelerin anket maddelerine evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakıldığında üç madde dışında ( A- Eğitimin kaliteli olması B- Duygu ve 95
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin eğitim seviyelerine göre beklentileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid71864
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71864
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess