Show simple item record

dc.contributor.advisorHesapçıoğlu, Muhsin
dc.contributor.authorOnur, Vildan
dc.date.accessioned2020-12-30T06:53:46Z
dc.date.available2020-12-30T06:53:46Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479776
dc.description.abstract153 BEŞİNCİ BÖLÜM ÖZET,YARGI VE ÖNERİLER ÖZET Bu araştırmanın amacı, lider yetiştirme programı olarak hazırlanan Minnesota Administrative Training Program'mm uzman denetiminde uyarlanan Yeterliğe Dayalı Lider Yetiştirme Programı'mn Türk kültüründe etkililiğini sınamaktır. Araştırma, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencileri ile Okul Yönetimi ve Denetimi dersi kapsamı içerisinde araştırmacı tararından uygulanmıştır. Deneye katılan N = 40 deney ve N = 40 kontrol grubuna dokuz test deney öncesi ve sonrası verilmiştir. Ölçme ve denek kaybı olmamıştır. Araştırmanın denenceleri: 1. Program (YDLYP), öğrencilerin denetim odağı üzerinde içten denetim lehine etkilemektedir, 2. Program (YDLYP), öğrencilerin bireysel yaratıcılık düzeylerini arttırmaktadır, 3. Program (YDLYP), öğrencilerin motivasyon becerilerini arttırmaktadır, 4. Program (YDLYP), öğrencilerin problem çözme becerilerini arttırmaktadır, 5. Program (YDLYP), öğrencilerin iletişim çatışma eğilimlerini azaltmaktadır, 6. Program (YDLYP), öğrencilerin mesleki değerlerini etkilemektedir, 7. Program (YDLYP), öğrencilerin liderlik davranışını arttırmaktadır,154 8. Program (YDLYP), öğrencilerin yönetsel liderlik eğilimlerini arttırmaktadır, 9. Program (YDLYP), öğrencilerin kişilik alt faktörlerini olumlu özellikler lehine etkilemektedir Program 14 hafta, haftada 3 saat olmak üzere uygulanmış; dersler kavramsal, uygulamalı ve evde yapılan çalışmalar biçiminde sürdürülmüştür. Rol oynama, drama, konferans, gezi ile desteklenen laboratuvar çalışmalarında deneklere, 1) problem çözme, 2) iletişim, 3) yönetim bilimi ve 4) kişilik ve değerler alanlarında yeterlikler kazandırılması amaçlanmıştır. Bulgular 9 ölçek ile ölçülen alt yeterliklerin iletişim çatışmaları eğilimi dışında olumlu algılandığını ortaya koymaktadır. Bu alt yeterlikteki reddedilme öteki araştırmalarla birlikte tartışılmıştır. YARGI Bu araştırmada kullanılan Yeterliğe Dayalı Lider Yetiştirme Programının eğitim yöneticisi yetiştirilmesinde, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimde kullanılması yararlı bir program olduğu anlaşılmıştır. Araştırmada sınanan dokuz hipotez ve ölçme sonuçlarından uygulanan Yeterliğe Dayalı Lider Yetiştirme Programının okul yöneticisi adaylarının hizmet öncesi yetiştirilmelerinde olumlu etkiler yarattığını ve deneklerin de liderlik yeterlikleri kazanma konusunda duyarlı ve öğrenmeye istekli göründüklerini ortaya koymuştur. Araştırma, okul yöneticisi yetiştirme önceliğinin hizmetöncesi eğitim, staj ve kurs
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study is to test the effectiveness of Leader Training Programme based on competency adapted from Minnesota Administrative Training Programme that was applied to the 8. Term students in the department of primary school teacher Training during a term. The study was applied by the researcher within the content of School Management and supervision class with the contribution of primary school Teacher Training Department of Education Faculty of Trakya University. Nine tests have been given to experiment group (40students) and to control group (40 students) before and after the experiment. The hypotheses of the experiment: 1. The programme has influence on student's locus of control in favour of internal control. 2. The programme increases personal creativity level of the students. 3. The programme increases the motivation skills of the students. 4. The programme increases the problem solving skills of the students. 5. The programme decreases the tendency of communication and conflict of the students. 6. The programme affects the professional value of the students. 7. The programme increases the leadership behaviours of the students. 8. The programme increases the tendency of managing leadership of the students. 9. The programme affects the personality sub-factors of the students in a positive way. The Programme has been applied for 14 weeks and 3 hours in a week. The courses have been administered as conceptual, practical and works at home. In the laboratory studies that have been supported by role-playing, dram and excursion motivated to gain sufficiency in the fields of 1. Problem solving, 2. Communication, 3. Management and 4. Personality and values. Apart from the tendency of communication conflicts findings put forward that sub- competency measured by a scale has been positively perceived. Consequently, it has been realised that Leadership Training Programme Based on Competency has been beneficial in the Training of educational managers and its application in pre/in-service has been found favourable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeterliliğe dayalı lider yetiştirme programının etkililiği
dc.title.alternativeEffectivenes of leader training program based on competency
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid81252
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid81252
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess