11-14 yaş arası ergenlerin problem alanlarına yönelik grup rehberliği ile çözüm önerisi
dc.contributor.advisor | Tuzcuoğlu, Semai | |
dc.contributor.author | Öztürk, Emel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:52:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:52:06Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479305 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı ön ergenlik dönemindeki gençlerin kendini gerçekleştirmelerini sağlamaya yönelik bir program hazırlamak ve bu programın etkinliliğini bir dizi grupla psikolojik danışma çalışması ile sınamaktır. Ayrıca öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik bir dizi seminer çalışmaları yapılmıştır. Uygulamanın tamamı Birlik İlköğretim Okulu, 7. sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırma süreci 2001 yılının Ekim ayında başlanmış grup oturumları ve seminerler 2002 yılının Haziran ayında bitirilmiştir. Bu araştırmanın tez çalışması olarak yazılması, Eylül 2003 yılında tamamlanmıştır. Problem Tarama Envanteri tüm 7. sınıf öğrencilerine uygulanarak gönüllü 15' er kişilik gruplar random yansız örnekleme yoluyla seçildi. Problem tarama envanteri sonuçlarına göre öğrencilerin en çok işaretledikleri problem alanlarına göre grup oturumları ve seminerler planlandı. Uygulamaya yönelik bulguları şu şekilde özetleyebiliriz. 1. Piers Harris Çocuklarda Öz-Kavramı ölçek sonuçlarım değerlendirmek amacıyla non parametrik Wilcoxon îşaret testi yapıldı. Öğrencilerin sontestleri lehine anlamlı bir farklılık vardır. 2. Anne Baba Tutum Ölçeği (PARI)'ni değerlendirmek amacıyla non parametrik Wilcoxon İşaret testi yapıldı. Sontest lehine anlamlı bir farklılık vardır. Anne Baba Tutum Ölçeği (PARI)'nin üçüncü ve dördüncü alt boyutta anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Yapılan grup çalışmaları ve seminerler sonucunda elde edilen bulgular ışığında yorumlar yapılmış, programın teori ve pratikte yararlı olabileceği düşünülen önerilerde bulunulmuştur. II | |
dc.description.abstract | SUMMARY The target of this research is to prepare a program that will make the adolescent young people find theirselves and test the effectivity of this program by a psychological counselling work with a group of people. Also there have been some seminers for the students, the teachers and the parents. All the research has taken place in this Birlik Primary School with its seventh class. The research started in October 2001, the group sessions and the seminers have ended in June 2002. This research was written in September 2003. The program was tested in this school with its seventh class. After the responds of the questions asked the frequences and the percents have been searched and the volunteers have been seperated objectively to different groups. All groups are consisted of 15 people. Some group sessions and seminers have been organised after having the most important problems for students. We can sum up the informations about the program like this; 1. The self - esteem scale results of Piers Harris Children were tested with non parametric Wilcoxon Sign Test to cunsult the students one by one. The self - esteem scale results of Piers Harris Children have a meaningly difference in favour of the students last - test. 2. The Parents Attitede Scale was tested with non parametric Wilcoxon Sign Test to cunsult the students one by one. The Parent Attitede Scale has been a meaningly difference in favour of the students last - test. The comments were made after the group works and seminers. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 11-14 yaş arası ergenlerin problem alanlarına yönelik grup rehberliği ile çözüm önerisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Group guidance | |
dc.subject.ytm | Puberty | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Adolescence problems | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Self concept | |
dc.identifier.yokid | 134434 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125192 | |
dc.description.pages | 217 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |