dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver Ölçüm | |
dc.contributor.author | Çemberci, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:52:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:52:01Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479286 | |
dc.description.abstract | Globalleşen dünya düzeninde baş dondurucu gelişmeler yaşanıyor. Değişmeyen tek şeyin değişim olduğu günümüzde ayakta kalabilmek için bilgiyi depolayan değil bilgiye ulaşabilen ve etkin olarak kullanabilen bireyler yetiştirmemiz gerekiyor. Bu durumda bizi eğitim sektörü ile karşı karşıya getiriyor. Çünkü bütün sektörlere eğitim kurumları bireyler yetiştiriyor. `Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Davranışları ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi` (Kartal İlçesi Örneği) adlı çalışmada Yönetim Kavramı, Liderlik Kavramı, Yöneticilik ve Liderlik, Lider ve Yönetici Arasındaki Farklılıklar, Temel Liderlik Kuramları (Özellik Kuramları, Davranışsal Kuramlar, Ohio State Araştırmaları, Michigan Üniversitesi Çalışmaları, Yönetim Gözeneği Kuramı, Durumsallık Kuramları, Yol Amaç Kuramı, Fiedler' in Durumsallık Kuramı, Yroom ve Yetton'un Normatif Kuramı, Hersey ve Blanchard'ın Durumsal Liderlik Kuramı, Reddin'in Üç Boyutlu Liderlik Kuramı), Eğitim Yönetimi Süreçleri (Karar, Planlama, Örgütleme, İletişim, Etki, Koordinasyon, Değerlendirme), Eğitimde Liderlik (Eğitimsel Liderlik, Öğretimsel Liderlik), Okul Yöneticiliği ve İyi Bir Okul Yöneticisinin Nitelikleri, Kişilik Kavramı, Kişilik Kuramları (Sigmund Freud ve Psikanalitik Kuram, Davranışçı Psikoloji, Carl Rogers ve Fenomenolojik Benlik Kuramı, Alfred Adler'in Kişilik Kuramı, Cari Jung'un Kişilik Kuramı, Dollard ve Miller' in Pekiştirme Kuramı, Geştalt Psikolojisi, Abraham Maslow'un Kişilik Kuramı, Erich Froomm'un Kişilik Kuramı, Lulian Rotter' in Kuramı, Henry Murray ve Personoloji), Kişiliğin Tabakaları, Kişilik Farklıklarının Değerlendirilmesi, Yönetici Liderin Kişiliği, Yöneticilerin Kişisel Nitelikleri üzerinde durulmuştur. Bu araştırmanın evreni İstanbul'un Kartal ilçesidir. Ölçek olarak Sıfat Tarama Listesi ve Liderlik Davranışlarının Betimleme ölçeği kullanılmıştır.Liderlik Davranışlarını Betimleme ölçeği eğitim yöneticilerine (mudur ve müdür yardımcılarına) ve öğretmenlere uygulanmıştır. Sıfat Tarama Listesi ise sadece eğitim yöneticilerine uygulanmıştır. | |
dc.description.abstract | There are many incredible developments in our global world. In today's world change seems inevitable. To remain standing in today's world we need to bring up people who can reach to the information and use them actively. At this point, we need to deal with education sector. Because education institutions bring up people to the all other sectors. This present study deals with management comprehension, Leadership comprehension, Management and leadership, Differences between leadership and manager, Basic leadership Theoris (Peculiarity Theories, Behaviourist Theries, Ohio State Studies, Michigan University Studies, Management Pore Theory, Circumstantial Theories, Road and Aim Theory, Circumstantial Theory of Fiedler, Normative Theory of Vroom and Yetton, Circumstantial Leadership Theory of Blanchard and Hersey There Dimensional Leadership Theory of Reddin), Processes of Education Management (Decision, Planning, Organizing, Communication, Influence, Coordination, Evaluation) Leadership in Education, (Educational Leadership, Instructional Leadership), School Management and the qualities of a good school manager, Personality Comprehension, Personality Theories (Sigmund Freud and Psychoanalytical Theory, Behaviorist Psychology, Carl Rogers and Phenomenological Ego Theory, Personality Theory of Alfred Adler, Personality Theory Carl Jung, Reinforcement Theory of DoIIard and Miller, Geştalt Psychology, Personality Theory of Abraham Maslow, Personality Theory of Erich Froom, Theory of Lulian Rotter, Henry Murray and Personology). This study was done in Kartal, Istanbul. Adjective scanning List and Description and Leadership Behaviours criterion were used as a criterion. Description of Leadership Behaviours Criterion was applied to the education managers and teachers. Adjective Scanning List was applied only education managers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim yöneticilerinin liderlik davranışları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi `Kartal ilçesi örneği` | |
dc.title.alternative | An investigation about the relationship between leadership behaviour and personality traits of educational managers (Kartal municipality region) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Behavior | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Kartal | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 129443 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124747 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |