Show simple item record

dc.contributor.advisorKulaksızoğlu, Adnan
dc.contributor.authorŞahsuvaroğlu, Necdet Tuna
dc.date.accessioned2020-12-30T06:51:34Z
dc.date.available2020-12-30T06:51:34Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479161
dc.description.abstractBu çalışmada, eğitilebilir zihinsel engeli olan ilköğretim E. kademede okuyan öğrenciler için araştırmacı tarafından geliştirilen `Mesleki Farkındalık Eğitimi` nin uygunluğu araştırılmıştır. Araştırmanın birinci çalışma grubunu; `Mesleki Farkındalık Eğitimi` nin eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilere uygun olup olmadığını belirleyebilmek için zihinsel engellilere yönelik eğitim veren toplam 7 okulda görev yapan 139 öğretmen, araştırmanın ikinci çalışma grubunu ise; Tuzla Vala Gedik İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi Hazırlık A smıfma devam eden 6 erkek, 2 kız öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın birinci çalışma grubunu oluşturan özel eğitim öğretmenlerine araştırmacı tarafından geliştirilen `Mesleki Farkındalık Eğitimi` programı tanıtılmış ve programın eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilere uygunluğunu belirleyebilmek için `Mesleki Eğitimi Değerlendirme Formu` uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci çalışma grubunu oluşturan eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerini belirleyebilmek için de `Mesleki Farkındalık Eğitimi` programının uygulamasının başında ve sonunda `Bilgi Değerlendirme Formu` uygulanmıştır. Değerlendirme sonucunda, zihinsel engelli öğrencilerle çalışan öğretmenler, `Mesleki Farkındalık Eğitimi` programının eğitilebilir zihinsel engelli çocuklara uygun olduğu ve öğrencilerin program kapsamında tanıtılan mesleklere ilişkin farkındalıklarmı arttıracağı konusunda, geliştirilen program lehine bir sonuç ortaya çıkmıştır. Zihinsel engelli öğrencilerin verilen eğitim sonucunda; meslekleri ve meslekler arasındaki farklılıklarla, mesleklerin araç ve gereçlerini birbirinden ayırt edebildikleri ve mesleklerin görevlerini söyleyebildikleri öntest ve sontestlerden alman sonuçlarla desteklenmiştir. Araştırmada belirtilen amaçlara ilişkin sontest lehine bir sonuç ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the convenience of `Vocational Awareness Training` program prepared by the researcher for students who are mental retarded at 6th.. - 8th.. grade in elementary schools. The research has 2 sample - group. To define whether the program is suitable for the students or not, the teachers from different 7 schools are consisted of the first group. The second group consisted of 6 male and 2 female students studying Tuzla Vala Gedik Elementary School and Elementary Class A of Center Of Vocational Training Center. For the first - sample group, the program is introduced and then to define the convenience for the students` Vocational Training Evaluation Form` is applied. For the second group, to define the level of awareness of students who are able to be educated and mental retarded `Information Evaluation Form` was used as a pre and post - test. Results show that the teachers who are working with the children claimed mat the program is suitable and help the children to increase their awareness for the jobs / professions introduced in the program. After training, results show that the program helps children's to define the differences among jobs, materials used with jobs and the duties in terms of pre and post - test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitilebilir zihinsel engeli olan ilköğretim ll. kademe öğrencileri için geliştirilen mesleki farkındalık eğitiminin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the vocational awareness training program prepared for the students who are mental retarded studying at 6 th-8th grade in elementary shools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid137667
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130670
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess