Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Yıldız
dc.contributor.authorErgün, Sare
dc.date.accessioned2020-12-30T06:51:12Z
dc.date.available2020-12-30T06:51:12Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479057
dc.description.abstractÖZET Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin matematik yeteneklerinin ve matematik başarılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve bu öğrencilerin ikinci sınıftaki matematik başarılarının da karşılaştırılmasıdır. Ayrıca okul öncesi eğitim alıp-almamanın öğrencilerin matematik yeteneği ve matematik başarılarına etkisiyle ilgili olarak ilköğretim birinci kademede görev alan sınıf öğretmenlerin görüşlerinde alınması amaçlanmıştır. 2001-2002 öğretim yılında yapılan araştırmada matematik yeteneklerini belirlemek için 300 öğrenciye Erken Matematik Yeteneği Testi-2 uygulanmıştır. Matematik başarılarının belirlenmesinde ise 274 öğrenciye ulaşılabilmiştir. Aynı öğrencilerin ikinci sınıftaki matematik başarıları da bir sonraki eğitim yılı başında alınmıştır. Ayrıca ilköğretim birinci kademede görev yapan 150 sınıf öğretmenin görüşleri de alınmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, okul öncesi eğitim alan öğrenciler matematik yetenek ve matematik başarıları yönünden almayanlara göre daha başarılıdır. Okul öncesi eğitim alma süresi uzadıkça matematik başarı ve matematik yeteneği puanları da artmaktadır. Okul öncesine devam eden öğrencilerin devam ettikleri kurumun statüsüne göre matematik yetenek ve matematik başarıları arasında fark yoktur. Cinsiyete göre matematik yetenek ve matematik başarılarında kız ve erkek öğrenciler arasında fark yoktur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin matematik yetenek ve başarılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.title.alternativeComparison of mathematical successes and ability of the first year students who studied in kindergartens in primary school to those who didn't
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmAbility
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid138522
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133583
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess