Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Necdet
dc.contributor.authorYurdakul, Derya
dc.date.accessioned2020-12-30T06:49:57Z
dc.date.available2020-12-30T06:49:57Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478705
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin ve bu kurumlarda çalışan biyoloji öğretmenlerinin biyoloji öğretimine ilişkin görüşlerinin ve etkili bir biyoloji öğretimi için beklentilerinin neler olduğunun belirlenmesidir.Bu amaca ulaşmak için nitel bir yaklaşım benimsenmiştir. Bu nedenle öğrenci ve öğretmenlere yönelik iki ayrı görüşme protokolü hazırlanmıştır. Ankara ilinin rastgele seçilmiş üç okulunda öğrenim gören 30 öğrenci ile ve on bir okulunda görev yapan 16 biyoloji öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler kayda alınmış ve araştırmacı tarafından çözümlenmiştir.Öğrenci görüşmelerinden elde edilen sonuçlar, öğrencilerin etkili bir biyoloji öğretimi için, programın amacının bireyin kendisini ve çevresini tanıma olmasını, içerikte insan vücudu ile ilgili konulara daha fazla yer verilmesini, dersin laboratuvar çalışması yapılarak işlenmesini, sınavların yazılı yoklama türünde olmasını, ders kitaplarının ilgi çekici olmasını, biyoloji öğretmenlerinin yeterli alan bilgisine sahip, yüksek motivasyonlu, sınıfa hakim olan ve ilgi çekici ders anlatan bireyler olmasını istediklerini göstermiştir. Öğretmen görüşmelerinden elde edilen sonuçlar ise öğretmenlerin etkili bir biyoloji öğretimi için, programın amacının bireyin kendisini ve çevresini tanıma olmasını, içeriğin daha az yoğun, daha güncel ve günlük yaşamla bağlantılı olmasını, dersin laboratuvar çalışması yapılarak işlenmesini, sınavların birçok soru türünü içermesini, ders kitaplarının ilgi çekici ve kaliteli olmasını, öğrencilerin biyolojiyi öğrenmeye istekli olmasını, yöneticilerin ders araç gereçleri sağlamada öğretmenlere destek olmasını, meslektaşlarının işbirlikçi olmasını, hizmet içi eğitimlerin biyoloji alanındaki yeni gelişmeler ile ilgili olmasını istediklerini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Biyoloji öğretimi, öğrenciler, biyoloji öğretmenleri, görüş, beklenti.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine students? and biology teachers? opinions about biology education and to determine their expectations for an affective biology teaching.In order to reach this aim, a qualitative approach was adopted. Accordingly, two separate interview protocols were developed. Interviews were conducted with 30 high school students in three schools and 16 biology teachers in eleven schools in Ankara. All interviews were audio taped and transcribed vertabim by the researcher.Students? interviews revealed that students expected to have a biology curriculum consisting information related to their bodies and environment, biology lessons supporting by experiments, biology exams including essay type questions, attractive biology textbooks, biology teachers having enough knowledge in field, highly motivated, controlling the class and taking interest.Teachers? interviews indicated that teachers have expectations such as biology curriculum aiming to teach about human body and environment, less dense, updated and related to real life curriculum, biology lessons including more practical studies, biology exams including different types of questions, interesting and high quality biology textbooks, students who have demand on biology, directors who support material and tool, colleagues who make cooperating, in-service training regarding new developments in biology.Keywords: Biology instruction, students, biology teachers, opinions, expectations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili biyoloji öğretimi için öğrenci ve öğretmen görüş ve beklentileri
dc.title.alternativeStudents? and teachers? opinions and expectations for an affective biology instruction
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeacher expectations
dc.identifier.yokid374779
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270307
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess