Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Arif
dc.contributor.authorMutlu, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-30T06:49:54Z
dc.date.available2020-12-30T06:49:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478693
dc.description.abstractBu çalışmada farklı kısa süreli bellek kapasitesine sahip (yüksek - orta - düşük) öğrenenlerin, farklı dikkat türüne (odaklanmış - bölünmüş) göre hazırlanmış çoklu ortam öğretim tasarımlarının uygulanmasının geri getirme performanslarına etkisi incelenmiştir.Çalışma grubunu oluşturan 60 öğrenci, İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Öğrenenler, kısa süreli bellek kapasitelerinin Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi B Formu ile belirlenmesinin ardından yüksek, orta ve düşük olarak üç gruba ayrılmıştır. Öğretim ortamları ise, bölünmüş ve odaklanmış dikkat türüne göre tasarlanmıştır. Kısa süreli bellek kapasitesine göre belirlenen gruplardaki öğrenenlerin yarısına bölünmüş dikkat türündeki çoklu ortam, diğer yarısına odaklanmış dikkat türündeki çoklu ortam uygulanmıştır. Daha sonra bütün öğrenenlerin geri getirme performansları ölçülmüştür. Veriler, Bağımsız Örneklem Yuvalanmış ANOVA, t-Testi ve ANCOVA testleri ile analiz edilmiştir.Araştırma sonunda, çoklu ortam öğretim tasarımlarının geri getirme performansı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Öğrenenler, odaklanmış dikkat türünde hazırlanan çoklu ortam öğretim tasarımlarında daha yüksek geri getirme performansı göstermişlerdir. Ancak öğrenenlerin geri getirme performanslarının kısa süreli bellek kapasiteleri açısından anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Çoklu ortamları kullanma süreleri odaklanmış ve bölünmüş dikkate göre hazırlanmış çoklu ortam öğrenme tasarımları uygulanan öğrencilerin çoklu ortamları kullanma süreleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractIn this study, the effect of multimedia instructional designs prepared according to the attention types (focused - split) on recall performances of learners with various short term memory spans (high ? medium - low) was investigated.The 60 learners comprising the study group were chosen randomly from Istanbul University Hasan Ali Yücel Education Faculty first year undergraduate students. After short term memory spans of the learners were determined by Visual Aural Digit Span Test Form B, they were separated to three groups as high, medium and low. On the other hand, the instructional media were designed according to focused and split attention types. Multimedia in split attention type was applied to the half of the learners in groups determined with respect to short term memory span and multimedia in focused attention type was applied to the other half. After that, recall performances of all learners were evaluated. Data were analyzed by Nested ANOVA, t-Test and ANCOVA tests.The findings indicated that multimedia instructional designs were effective on recall performances. Learners showed higher recall performances in the multimedia instructional designs prepared on the focused attention type. However, no significant difference was observed in learners? recall performances in terms of their short term memory spans. Significant differences were observed between multimedia usage periods of learners applied different multimedia.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı dikkat türlerine göre hazırlanmış çoklu ortam öğretim tasarımlarının farklı kısa süreli bellek kapasitesine sahip öğrenenlerin geri getirme performanslarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of multimedia instructional designs based on various attention types on recall performances of learners with varying short-term memory spans
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer aided design
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmMultimedia
dc.identifier.yokid373995
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270293
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess