Gemiadamlarının maslach tükenmişlik modeli ile incelenmesi
dc.contributor.advisor | Uğurlu, Özkan | |
dc.contributor.author | Aydin, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:48:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:48:53Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478404 | |
dc.description.abstract | Çalışmada, gemiadamlarının mesleki tükenmişlik düzeylerinin, demografik özelliklerle değişip değişmediği incelenmiştir. Çalışma kapsamında 2014 yılı içerisinde Samsun, İstanbul ve Trabzon Limanlarına uğrayançeşitli büyüklük ve türden gemilerden randomize seçilen 305 gemiadamına anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasında Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılarak, gemiadamlarının tükenmişlik düzeyleri duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık hissi olmak üzere üç boyutta incelenmiştir.Çalışma sonuçlarına göre gemiadamlarının yaş, çocuk sahibi olma durumu, mezuniyet durumu, gemideki görev türü, gemilerde toplam çaılşma süresi ve aylık gelir durumuna göre her üç tükenmişlik düzeyleri arasında da istatiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir(p>0,05).Öte yandan medeni duruma göre duyarsızlaşma puanlarında ve gemi tipine göre kişisel başarısızlık puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmüştür (p<0,05). Gemi tipine göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma puanlarıyla, medeni duruma göre duygusal tükenme ve kişisel başarısızlık puanları arasında da istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmemiştir (p>0,05). Fark analizi sonuçlarının büyükçe bir bölümünün birbirine yakın ve istatistiksel olarak anlamsız olmasını, tüm gemi çalışanlarında yüksek derecede tükenmişlik durumunun gözlemlenmesine bağlamak mümkündür. Bu nedenle, tüm gemiadamlarını kapsayacak hizmet içi eğitimler ve mesleki tükenmişlik düzeylerini düşürme çalışmalarının yapılmasının, çalışanların başarılarını arttırmada etkili olacağı ifade edilebilir. | |
dc.description.abstract | In the research, change of vocational burnout level of seafarers based on their demography was examined. The scope of this study, 305 maritime seafarers working at various size and type of ships in Samsun, Istanbul and Trabzon harbours were selected randomize and subjected to survey. In the survey, Maslach Burnout Inventory was used for bournout with three factors, emotional burnout, desensitization and individual failure. According to results of the study, there were not statistically significant differences between three burnout factors of seafarers based on their age, having child, education level, job type, total experience at ship and monthly income levels (p>0,05). On the other hand, there were statistically significant difference between desensitization and emotional burnout levels based on ship type, and emotional burnout and individual failure levels based on marital status (p<0,05). It may be argued that much of difference analysis were insignificant since there were high level of burnout at all demographic classes. For this reason, it may be suggested that it may be useful to increase success of seafarer by giving job education and reducing burnout levels in ship environment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.title | Gemiadamlarının maslach tükenmişlik modeli ile incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining of burnout levels of seafarers with maslach burnout | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10064346 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 380436 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |