İlköğretim 6.sınıf yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi
dc.contributor.advisor | Gürdal, Ayla | |
dc.contributor.author | Kaplan, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:48:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:48:02Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478168 | |
dc.description.abstract | ÖZET?YAŞAMIMIZI YÖNLENDİREN ELEKTRİK?ÜNİTESİNDE EV ÖDEVİ VERİLMESİNİN ÖĞRENCİBAŞARISINA VE KAVRAM ÖĞRENMEYE ETKİSİOkulda öğrenilen bilgilerin bir çoğunun tekrar edilmediğinde unutulduğu birgerçektir. Bu gerçekle karşılaşma oranını azaltmak için, okulda öğrenilenler dışındaçeşitli etkinliklerin yapılması gerekmektedir. Ev ödevleri, okulda öğrenilen bilgi veyaşantıların kalıcılığını sağlamak ve bu bilgi ve yaşantıları genişletmek amacıylaöğretmenler tarafından öğrencilere verilmektedir. Öğrenilen bilgilerin ev ödevlerisayesinde tekrar edilmesiyle öğrencilerin hem öğrendiklerini pekiştirmiş olmaları,hem de eksiklerini görmeleri sağlanmaktadır.Bu çalışma fen bilgisi dersi ?Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik? ünitesinde evödevi verilmesinin öğrencilerin başarı düzeyine ve kavram öğrenmelerine etkisininolup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul iliGaziosmanpaşa ilçesindeki bir ilköğretim okulundaki ikinci kademe öğrencileri,örneklemini ise aynı okulun 6-A sınıfında okuyan 35, 6-B sınıfında okuyan 37öğrenci olmak üzere toplam 72 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma uygulanacak olan okulda, ön test sonuçları birbirine yakın olaniki 6. sınıf şubesi alınmıştır. Sınıflardan biri tesadüfi olarak kontrol, diğeri deneygrubu olarak belirlenmiştir. Ön testte örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrolgrubu öğrencilerine başarı testi, açık uçlu sorular ve tutum ölçeği uygulanmıştır.Araştırmada iki gruba da çeşitli yöntem ve tekniklerle ders anlatılmış, deneygrubuna ders anlatımının yanı sıra ev ödevi verilmiş ve ödevler düzenli birşekilde kontrol edilip düzeltilerek öğrencilere geri verilmiştir. Çalışma iki sınıfta daaraştırmacı tarafından yürütülmüştür.Uygulamanın sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerine başarı testi, açıkuçlu sorular ve tutum ölçeği son test olarak verilmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 10.00 paket programındadeğerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler doğrultusunda aşağıdaki sonuçlaraulaşılmıştır:Seçilen ünitenin ev ödevi verilerek işlenmesinin;Öğrencilerin başarısında olumlu etkisinin olduğu bulunmuştur,Öğrencilerin kavram öğrenmesinde olumlu etkisinin olduğu saptanmıştır,Öğrencilerin derse karşı tutumuna olumlu etkisinin olduğu gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTTHE EFFECT OF HOMEWORKTO SUCCESS OF STUDENTS AND LEARNING CONCEPTSIN UNIT OF ?ELECTRICITY WHICH DIRECTS OUR LIFESTYLE?It is a fact that most of the knowledge which is learned at school is forgottenwhen it?s not repeated. To reduce the possibility of with this fact, some activities mustbe performed, inaddition to the school facing activities. Homeworks are given tostudents by teacher to provide permanence of knowledge and courses learned at schooland to expend knowledge and courses. By repeating the learned knowledge byhomework, students repeat the learned knowledge and can see their lacks.This study is prepared to explore if giving homeworks in science lesson unit of?Electrcity Which Direct Our Life Style? effects the success levels of students and theirlearning of concepts. The universe of this study is second stage students of PrimarySchool in district of Gaziosmanpaşa in İstanbul and sample of this study constitutetotal 72 students, 35 ea attending to class 6-A and 37 ea attending to class 6-B of samescholl.At school at which the study to be performed, two ea class 6 branches with closepretest results have been taken. Classes are determined as one control and oneexperiment group randomly. The achievement test, the scale of science attitude andopen-ended questions were applied to the experiment and control groups before thepractice as a pretest. In study lesson has been teached to both groups by variousmethods and techniques and homeworks have been given to test experiment group tooand homeworks have been controled and corrected and returned to students regularly.Study has been performed by researcher in both classes.At the end of this study the achievement test, the scale of science attitude andopen-ended questions were applied to the experiment and control groups as a post-test.Data obtained from the study have been evaluated in SPSS 10.00 pack program.Following results have been reached according to these evaluations:Working the selected unit by giving homeworks;Has positive effect on students? academic achievement.Has positive effect on learning concepts students.Has positive effect on students? attitudes towards science lessons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6.sınıf yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of homework to success of students and learning concepts in unit of electricity which directs our life style | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 164348 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191721 | |
dc.description.pages | 256 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |