Show simple item record

dc.contributor.advisorGürdal, Ayla
dc.contributor.authorKaradağli, İlker
dc.date.accessioned2020-12-30T06:47:52Z
dc.date.available2020-12-30T06:47:52Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478120
dc.description.abstractOLAY SORGULAMASININ ÖĞRENC LER N FENLE LG L DOGMAT KOLAYLARA YAKLAŞIMLARINA ETK Slker KARADAĞLIBu araştırmada ?Fen bilgisi derslerinde uygulanan olay sorgulama yönteminin, DoğuAnadolu Bölgesi köylerinde yaşayan öğrencilerin, karşılaştıkları dogmatik içerikli fenolaylarına yaklaşımlarına etkisi var mıdır?? sorusuna cevap aranmıştır. Yukarıdaki ?dogmatikiçerikli fen olayları? iyi tanımlanmalıdır. Bu olaylar fenle ilgilidir. Olayın kahramanları,karşılaştıkları olaylara dogmatik yaklaşımlar sergilemektedir.Araştırma, nitel ve deneysel bir araştırmadır. Kars ili, Sarıkamış ilçesine bağlıköylerden birinde uygulanmıştır.Araştırmada, olaylar öğrencilere yazılı metinler şeklinde verilmiştir. Öğrenciler buolaylara ilişkin ilk değerlendirmelerini yazmışlardır. Daha sonra olay sorgulama yöntemiöğrencilere öğretilmiştir. Son olarak, öğrenciler dogmatik içerikli üç adet fen olayına olaysorgulama yöntemini uygulamışlardır. lk değerlendirmelerle olay sorgulama yöntemininuygulamaları nitel olarak karşılaştırılmış ve veriler elde edilmiştir.Araştırmanın bulguları, olay sorgulama yönteminin dogmatik içerikli fen olaylarınıdeğerlendirme konusunda, öğrencileri eleştirel yönde geliştirdiğini göstermektedir.Araştırma; eleştirel düşünme, düşünme öğretimi, dogmatik düşünme, okumabecerileri, sorgulama becerileri ve örnek olay yöntemi konularıyla yakından ilgilidir.
dc.description.abstractTHE EFFECT OF THE CASE-QUESTIONING ON STUDENTS? APPROACHTOWARDS DOGMATIC CASES ABOUT SCIENCElker KARADAĞLIIn this research the answer to the following question has been searched: ?Does thecase-questioning method used in science lessons have an effect on the approach of studentsliving in the villages of the East Anatolian Region towards dogmatic science cases?? ?Thedogmatic science cases? above should be defined well. These cases are about science. Thecharacters approaches the cases dogmatically.The research is qualitative and experimental. It has been carried out in one of thevillages in Sarıkamış, Kars.In the research, the cases were given to students in written texts. The students wrotetheir first evaluations about the cases. After that the case questioning method was taught tothe students. Lastly, the students applied the case questioning method for three science casesthat are dogmatic. The first evaluations were compared with the applications of the case-questioning method qualitatively and data were gathered.The findings of the research show that the case-questioning method improvesstudents? critical thinking skills about evaluating science cases that are dogmatic.The research is related with critical thinking, teaching thinkig, thinking dogmatically,reading skills, questioning skills and the sample case method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOlay sorgulamasının öğrencilerin fenle ilgili dogmatik olaylara yaklaşımlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the case-questioning on students` approach towards dogmatic cases about science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid163703
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191630
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess