İlköğretim 4.sınıf beden eğitimi dersi futbol temel becerilerinin disiplinlerarası öğretim yaklaşımına göre öğretiminde model bir uygulama
dc.contributor.advisor | İnan, Mehmet | |
dc.contributor.advisor | Karagözoğlu, Cengiz | |
dc.contributor.author | Arslantaş, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:47:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:47:51Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478115 | |
dc.description.abstract | ÖZETBu çalışma, İlköğretim 4.sınıf beden eğitimi dersi futbol temelbecerilerinin disiplinlerarası öğretim yaklaşımına göre öğretiminde model biruygulama örneği olarak yapılmış bir çalışmadır.Disiplinlerarası öğretim yaklaşımına göre Beden eğitimi, Matematik veSosyal Bilgiler dersleri arasında disiplinlerarası öğretim modellerinden ?bağlımodele? göre ders planlaması yapılmıştır. Araştırma 2005-2006 eğitim-öğretimyılında İstanbul İli Sarıyer ilçesindeki Alparslan ilköğretim okulundagerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 4.sınıf öğrencilerden 74 erkek öğrencikatılmıştır.Bu araştırmada öğrencilerin futbol bilgilerini ölçmek amacıyla futbolbilgi testi (Cronbach's Alfa Katsayısı .781) ön test ve son test olarakuygulanmıştır. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersi ?yön bilgisi?, matematik dersi?açı bilgisi? ve beden eğitimi dersi başarı notları sınıf öğretmenlerindenalınmıştır. Araştırmada öğrencilerin futbol top sürme temel becerisini ölçmekamacıyla Yeagley top sürme beceri testi kullanılmıştır.Yeagley top sürme testi son test sonuçlarına göre deney ve kontrolgruplarının top sürme becerilerinde gelişim görülmektedir. Top sürmebecerilerindeki bu gelişim p<.05 güven aralığında anlamlı bir farklılıkgöstermektedir. Futbol bilgi testi son test sonuçlarına göre deney ve kontrolgruplarının futbol bilgi düzeylerinde gelişme olmuştur. Deney ve kontrol gruplarıfutbol bilgi düzeyleri arasındaki gelişme p<.05 düzeyinde anlamlıdır.Verilerin çözümlenmesinde; uygulanan futbol bilgi testi sonuçları, sınıföğretmenlerinden alınan ders notları bilgileri frekans dağılımları ve çapraztablolar oluşturularak elde edilmiştir. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının topsürme beceri gelişimlerinin analizleri t-test yöntemi ile yapılmıştır.1Sonuç olarak; deney ve kontrol gruplarında futbol bilgisi ve top sürmebecerilerinde p<.05 güven aralığında anlamlı bir gelişme görülmektedir. Deneygrubundaki futbol bilgi düzeyleri ve top sürme becerilerindeki gelişme kontrolgrubundaki gelişmeden daha fazladır. Bu gelişme p< .05 düzeyinde anlamlı birfarklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler; Disiplinlerarası Öğretim, Futbol Top Sürme,Beceri, İlköğretim2 | |
dc.description.abstract | ABSTRACTA MODEL APPLICATION FOR TEACHING THE BASIC SOCCERSKILLS IN PRIMARY SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASS WITHINTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACHIn this study, the effects of traditional physical education (PE) classesand interdisciplinary PE classes on soccer dribble skill learning for 4th gradestudents is researched.According to the interdisciplinary teaching approach, PE is interrelatedwith Mathematics and Social Sciences classes and planned due to ?the sharedmodel? which is one of the interdisciplinary teaching methods. 74 male 4th gradestudents from Alparslan Primary School in Istanbul, Sariyer were selected as thesample of the research objects.The data needed for the research has been collected with the soccerknowledge test (Cronbach?s Alpha Coefficient 0,781) to acquire the informationabout the fundamental soccer knowledge and educational background of the 4thgrade students. Students? grades for the PE, Maths and Social Studies areobtained from the classes? teachers. Also the Yeagley?s soccer test was applied aspretest and post test to evaluate the fundamental dribble skill of the students.According to the results of Yeagley?s dribble post test scores, nodevelopment in the dribble skills of neither in control group nor in experimentgroup was observed (p<0,05). On the other side, a development in the soccerknowledge post test scores was observed both in the control and experimentgroups (p<0.05).Data obtained from the soccer knowledge test and other classes? gradesare analyzed with the cross tables and frequency distributions. Also, skill3developments observed in the control and experiment groups analyzed withStudent?s t-test method.The result of the study showed that there is no statistically meaningfuldifference in the soccer dribble skill between traditional PE classes andinterdisciplinary teaching approach (pâ¤.05).Key Words: Interdisciplinary teaching approach, soccer dribble skill,primary school4 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4.sınıf beden eğitimi dersi futbol temel becerilerinin disiplinlerarası öğretim yaklaşımına göre öğretiminde model bir uygulama | |
dc.title.alternative | A model application for teaching the basic soccer skills in primary school physical education class with interdisciplinary teaching approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 163925 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191663 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |