Show simple item record

dc.contributor.advisorBakioğlu, Ayşen
dc.contributor.authorUygur, Nuran
dc.date.accessioned2020-12-30T06:47:25Z
dc.date.available2020-12-30T06:47:25Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477993
dc.description.abstractÖZETBu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumları dışındaki hemen hemen tümeğitim, öğretim kurumlarında belirlenmiş görevleri yürüten ilköğretim müfettişlerinin,kariyer evrelerinin ve meslekû gelişimlerinin niteliksel olarak incelenmesidir.Araştırmanın kaynak verileri, yüz yüze görüşme yöntemiyle ve yarıyapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Görüşme formunungeliştirilmesinde uzman görüşleri alınmış; pilot uygulamalar yapılmış; tekrar alınanprofesyonel görüşlerle, forma son hali verilmiştir. Araştırma kapsamında otuz dokuzilköğretim müfettişi ile görüşme yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler dahaönceden belirlenmiş ya da görüşmeler defalarca okunarak ortaya çıkarılan kavramlaragöre ayrıştırılmıştır. lköğretim Müfettişlerinden elde edilen veriler defalarcaincelendiğinde belli deneyim yıllarında benzerlikler görülmüştür. Bu konuda ilgililiteratürden yararlanılarak Bakioğlu' nun (1996) tanımlamış olduğu ÖğretmenlerinKariyer Evrelerine göre, müfettişler sınıflandırılmış; bu sınıflandırmaya bir evre dahaekleme gereği doğmuştur. Yapılan sınıflandırmaya göre, görüşme yapılan ilköğretimmüfettişlerinin sekiz tanesi Kariyere Giriş; sekiz tanesi, Durulma; yedi tanesi,Deneycilik ve Aktivizm, yedi tanesi, Uzmanlık; dört tanesi Sakinlik; beş tanesi,Emeklilik Evresinde bulunmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerniteliksel araştırma yöntemleri doğrultusunda oluşturulan sekiz ana başlık altındaincelenmiş ve içerik analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda; ilköğretim müfettişlerinin kariyerlerinde birbirinden ayırtedilebilir evreler olduğu; bulundukları kariyer evrelerine göre gelişim ihtiyaçlarının,görev alanlarında tercihlerin, potansiyeli ve yaratıcılığı kullanabilme durumlarınındeğiştiği; duyuşsal özelliklerin farklılaştığı; etkileşimde bulundukları kişileri algılarındave iletişim düzeylerinde farklar olduğu belirlenmiştir.lköğretim Müfettişlerinin kariyer evrelerinin belirlenmesiyle ortaya çıkangelişim ihtiyaçlarının karşılanması mesleksel gelişimi ve etkiliği de artıracaktır. Buaraştırmada ortaya konan bulguların farklı yöntemlerle daha ayrıntılı incelenmesi ilebaşka araştırmalar yapılması yaralı olacaktır.
dc.description.abstractSUMMARYThe purpose of this qualitative study was to investigate the career phases andprofessional achievement of Primary Education Inspectors who undertake defined tasksin almost all educational and training institutions other than those of secondaryeducation.The data of this research was collected with the use of a semi-constructedquestionnaire that was administered by direct interviews. During the development of thequestionnaire, expert advice and opinion were obtained, pilot study were administered,and the final form of the questionnaire was given following advisory consultations.A total of 39 primary education inspectors were interviewed. The data from theseinterviews was classified according to predefined terms. The evaluation of thedata indicated comparable similarities at certain experience years. Inspectors wereclassified according to the ?Teachers? Career Phases? defined by Bakioğlu (1996), andit was observed that an additional phase was necessary to be incorporated into theoriginal classification. Of 39 inspectors interviewed, eight were at the Career EntrancePhase, eight were at the Subsidence Phase, seven were at Experimentalism andActivism Phase, seven were at the Expertise Phase, four were at the Serenity Phase, andfive were at the Retiral phase. The data obtained from these interviews was evaluatedunder eight main headings and content analyses were made.The results of the research demonstrated that there were distinguished phases inthe careers of primary education inspectors, and that their developmental needs,preferences for field of work, and utilization of their potential and creativity exhibiteddifferences according to their career phases. Moreover, distinct characteristics wereobserved in their sensibility, perception, and communication levels at each phase.Identification of career phases of primary education inspectors and meeting thedevelopmental needs at each phase will improve professional achievement andeffectiveness. Further research aimed at a more detailed evaluation of this data will bebeneficial.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim müfettişlerinin kariyer gelişimleri üzerine empirik bir araştırma
dc.title.alternativeAn empiricial research on the career development of primariy school inspectors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid163859
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191652
dc.description.pages356
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess