Maçka ve Çaykara (Trabzon) karayolu tünellerindeki kayaçların delinebilirlik özelliklerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Çapık, Mehmet | |
dc.contributor.author | Batmunkh, Batnyam | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:47:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:47:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477924 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması Maçka ve Çaykara Karayolları Tünellerinden arazi ve laboratuvar çalışması olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Arazi çalışmalarından 11 farklı tünel kazı aynasına ait spesifik enerji (kJ/m3), delik delme hızları (m/dak) ve bit aşınma hızı (mg/m) değerleri hesaplanmıştır. Delme hızları ve bit aşınma hızlarını belirlemek için 3 adet yarı balistik butonlu bit kullanılmıştır. Ayrıca, delgi işlemi sonrasında buton uçlarında görülen aşınma değişimleri incelenmiştir. Laboratuvar çalışmaları için tünellerden 11 farklı kazı aynasından numune alınmış ve alınan kayaç örnekleri üzerinde delinebilirlik, aşındırıcılık, fiziko-mekanik özellikler, spesifik enerji değerleri ve delik delme hızları hesaplanmıştır. Sonuç olarak elde edilen verilerin korealasyon analizleri yapılmış ve sonuçlar istatiksel olarak değerlendirilmiştir | |
dc.description.abstract | This thesis was undertaken in two stages field and laboratory work in Maçka and Çaykara highway tunnels. 11 different excavation glasses with specific energy (kJ/m3), drilling rates (m/min) and bit wear rate (mg/m) values were calculated. In order to determine the drilling and bit wear rate speeds, 3 pieces with semi-ballistic button bit were used. Also, the wear changes observed at the tip of the button were examined after punching. For the purposes of laboratory studies, 11 different excavation glass samples were taken from Maçka and Çaykara tunnels and on the rock samples taken, the drillability abrasiveness, physico-mechanical properties, specific energy values and drilling speeds were calculated. As a result, the correlation analysis of the data was conducted and they were statistically evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Maden Mühendisliği ve Madencilik | tr_TR |
dc.subject | Mining Engineering and Mining | en_US |
dc.title | Maçka ve Çaykara (Trabzon) karayolu tünellerindeki kayaçların delinebilirlik özelliklerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of the drillabiilty properties of rocks in Maçka and Çaykara (Trabzon) highway tunnels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-09 | |
dc.contributor.department | Maden Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tunnel boring methods | |
dc.subject.ytm | Drilling | |
dc.subject.ytm | Mining | |
dc.subject.ytm | Mine engineering | |
dc.subject.ytm | Trabzon-Çaykara | |
dc.subject.ytm | Trabzon-Maçka | |
dc.identifier.yokid | 10131560 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446414 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |