Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, Şevket
dc.contributor.authorYurdakul, Muhammet
dc.date.accessioned2020-12-30T06:46:14Z
dc.date.available2020-12-30T06:46:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477662
dc.description.abstractBu doktora tez çalışmasında üç eğrilikli sürtünmeli sarkaç (ÜESS) mesnet sistemi ile sismik izolasyonu yapılan karayolu köprüsünün değişerek yayılan yer hareketi altında stokastik davranışının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Deprem hareketi gibi kuvvetler rastgele olduklarından bu kuvvetlerin önceden bilinmesi mümkün olmamaktadır. Bu nedenle yapı sistemlerinin dinamik analizlerinin, rastgele kuvvetlerin istatistiksel ortalamalar ve olasılık terimleriyle ifade edildiği stokastik analiz yöntemi ile yapılması daha gerçekçi olacaktır. Yapılan stokastik analizlerde deprem yer hareketi rastgele işlem olarak güç spektral yoğunluk fonksiyonu ile ifade edilmiştir. Yer hareketinin değişimi dalga yayılma etkisi, tutarsızlık etkisi ve zemin şartlarındaki değişim ile dikkate alınmıştır. ÜESS mesnet sistemi ile sismik izolasyonu yapılan köprünün periyodu uzatılarak izolatördeki sürtünmelerin de etkisiyle yapının enerji emme kapasitesi arttırılmıştır. Dolayısıyla köprü tabliyesindeki zahiri-statik, dinamik ve toplam tepkilerde önemli derecede azalma olmuştur. Çalışma sonucunda değişerek yayılan yer hareketine maruz köprüler gibi uzun açıklıklara sahip yapıların stokastik davranışlarında ÜESS mesnet sisteminin önemli derecede etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte sismik izolasyonlu köprü tabliyesinden elde edilen eleman tepkileri izolasyonsuz duruma kıyasla oldukça küçük olsa da dalga yayılma etkisi, tutarsızlık etkisi ve zemin şartlarındaki değişimin sismik izolasyonlu köprülerde dikkate alınması gerektiği vurgulanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify of stochastic behaviors of isolated highway bridge with triple friction pendulum (TFP) bearing system subjected to spatially varying ground motion. Since the forces such as earthquake ground motion are random, it is impossible to estimate such forces beforehand. Therefore, it will be more realistic to perform the dynamic analyses of structural systems by means of stochastic analysis method which random forces are demonstrated in terms of averages and probability. In the stochastic analyses that were carried out, earthquake ground motion has been expressed with power spectral density function as a random transaction. Spatially varying effects of the ground motion includes the effects of wave passage, incoherence and site response. The fundamental period of isolated bridge with the TFP bearing system has been lengthened and energy absorption capacity of the structure has been increased with the effect of frictions in the isolation device. Therefore, there have been a significantly reduction in quastatic, dynamic and total response of the deck.As a result of the study, it has been emphasized that the TFP bearing system is substantially effective in stochastic behaviors of the structures having long span such as bridges subjected to spatially varying ground motion. In addition to this, even so element responses obtained from stochastic analysis of seismically isolated bridge have been significantly small values, the effects of wave passage, incoherency, site response should be taken into account in seismically isolated highway bridges.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleÜç eğrilikli sürtünmeli sarkaç mesnet sistemi ile sismik izolasyonu yapılan karayolu köprüsünün değişerek yayılan yer hareketi altında stokastik analizi
dc.title.alternativeStochastic analysis of highway bridge isolated with tfp bearing system under spatially varying ground motion
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10117621
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435047
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess