Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Semahat
dc.contributor.authorKasapoğlu, Berrin
dc.date.accessioned2020-12-30T06:45:59Z
dc.date.available2020-12-30T06:45:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477588
dc.description.abstractÇalışmanın konusu Almanya' da ve Türkiye'de ana dili ders kitaplarında yazma eğitimi ve öğretimidir. Öğrencilerin, 4.sınıfa kadar dilbilgisi ve dil becerileri açısından asgari ölçüde temel donanıma sahip olabileceği düşüncesiyle ilköğretim birinci kademe 4. sınıfta okutulan kitaplar ele alınmış ve her biri kendi içinde incelenmiştir. Türkçe' de okutulmasına izin verilen kitaplar arasından beş yazar tarafından hazırlanan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından neşredilen 2005 basımı Türkçe kitap seti seçilmiştir. Almanca' da ise altı yazarlı heyet tarafından yazılıp iki kişi tarafından yayıma hazırlanan 2005 basımı Kunterbunt serisinin kitapları seçilmiştir. Adı geçen kitap serisi Klett yayınevi tarafından neşredilmiştir.Çalışma, her iki ana dili ders kitapları kapsamında yazma eğitimi ve öğretimine yönelik uygulamaları irdeleyip, kullanılan yöntemleri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu kapsamda önce setlerin düzeni, ortak tema dağılımı ve eğitsel planları üzerinde durulmuştur. Daha sonra kitaplardaki dilbilgisi ve dil becerilerine yönelik alıştırmaların sayısal dağılımı belirlenmiş ve karşılaştırılmıştır. Yazma eğitimi ve öğretiminin nasıl yapıldığı sorusundan hareket edilerek ana dili Türkçe ve ana dili Almanca ders kitaplarında tespit edilen ortak yazma etkinliklerinden metne yönelik yazma, yönlendirilmiş yazma ve bağımsız yazma çalışmaları incelenmiştir. Bu başlıklar altında yazma alıştırmalarının nasıl uygulandığı benzer ve farklı yönleriyle sonuç bölümünde karşılaştırmalı olarak gösterilmiştir. Ayrıca her birimde yapılan tespitler yanında gerekli durumlarda öneriler de eklenmiştir.Anahtar Sözcükler: Almanca - Türkçe - ana dili ders kitapları - dördüncü sınıf - yazma eğitimi ve öğretimi.
dc.description.abstractThe topic of this study is writing education and teaching how to write in native language coursebooks both in Germany and Turkey. Since it has been thought that the students acquire their basic grammar and language skills up until the fourth year program of the primary school, the coursebooks used at the this year have been chosen and examined one by one. For Turkish, the coursebook set prepared by five authors and published by Ministry of National Education in 2005 has been selected from the books which have been allowed to be used for teaching. As for German, the books of Kunterbunt series, written by a comitee including five authors and edited by two have been chosen. The above mentioned book series have been published by Klett Publishing House in 2005.Within the scope of coursebooks in both native languages, the study aims at examining the practices and exercises on writing education, and to identify the methods made use of. In this context, the organization, the thematic distribution and educational targets of the sets have been focused on first. Second, the number of the exercises on grammar and language skills has been identified and compared with each other. Starting with the questioning of how the writing education is given, the textual writing, directed writing and free writing -common writing exercises found both in Turkish and German coursebooks written in native language- have been examined. In the conclusion section, it has been shown how writing exercises have been used, in a comparative and contrastive way. To the observations made in every section, proposals have been added.Key words: German - Turkish - native language coursebooks - fourth class - writing education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Almanya` da ilköğretim birinci kademe dördüncü sınıf ana dili ders kitaplarında yazma eğitimi ve öğretimi
dc.title.alternativeWriting education and teaching how to write in native language coursebooks both in Germany and Turkey within the fourth year program of the primary school
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid300979
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221526
dc.description.pages251
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess