Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorPolat, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-30T06:45:29Z
dc.date.available2020-12-30T06:45:29Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477449
dc.description.abstractEğitim gücünü ve etkililiğini tanımından ve amacından almaktadır. Her dönemde eğitimin tanımı ve amacı değişen koşullara bağlı olarak farklı olmuştur.Son yirmi yıl boyunca vatandaş algısı ve bireye bakış açısındaki değişiklikler eğitimin amaç ve hedeflerini de değiştirmiştir.Uzun bir dönem davranışçı psikolojik akımın etkisindeki öğrenmenin uyaran-tepki bağı ile oluştuğu savı yerini gelişim psikolojisinin etkisi ile öznenin çevresiyle ilişkisi sonucunda kişinin bilgiye ya da kavrama anlam yüklediği bilişsel kuram yaklaşımına bırakmıştır.Son yıllarda psikoloji ve felsefe bilimindeki gelişmeler bilişsel kuram yaklaşımındaki öğrenme anlayışını da etkilemiş , birey dışında bağımsız bir bilginin olmadığı ve bireyin dışarıdaki bilgiyi kendi deneyimlerine bağlı olarak yeniden yapılandırdığı bir öğrenme kuramının oluşumunu sağlamıştır.Her eğitim anlayışı ,?eğitim? , ?okul? , ?öğrenci? ,?öğretmen? ve ?çocuk? kavramına kendi bakış açısını getirir ve yeniden tanımlar.Eğitim anlayışında değişim yapma zorunluluğu doğduğunda, kurumsal değişikliklerle birlikte, vatandaşların, öğretmenlerin ve öğrencilerin de sahip oldukları ?eğitim? , ?okul?, ?öğrenci? ,?öğretmen? ve ?çocuk? kavramlarını yeni eğitim anlayışına uygun olarak değiştirmesi gerekecektir.Bu araştırma ; ilköğretim I.Kademe sınıf öğretmenleri, öğrenci ve velilerin ?eğitim?, ?okul?, ?öğrenci?, ?öğretmen? ve ?çocuk? kavramlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve bu görüşleri yapılandırmacı eğitim anlayışına göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2006-2007 öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar ilçesi Merkez mahallesinde görev yapan 32 sınıf öğretmeni, 145 4. ve 5. sınıf öğrencisi ve bu öğrenci velilerinin (145 kişi) anket aracılığıyla görüşleri alınarak gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesi sonucunda ; öğretmenlerin , yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun görüşleri daha fazla onaylamalarına rağmen , öğrenci ve velilerin daha çok geleneksel eğitim anlayışı görüşlerini onayladıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractEducation draws its capacity and effectiveness from its definition and aim. In each period the definition and aim of education became different depending upon changing conditions.During the last twenty years, changes on the viewpoint to the citizen perception and individual also altered the aim and objectives of education.In a long period, the thesis of learning to have been affected by the constructivist psychological movement, developed with stimulus-reaction link, replaced in the cognitive theory approach that person gives meaning to information or conception as a result of the relationship of the subject with his environment by the effect of the development psychology.In recent years, the developments in psychology and philosophy have also impressed learning view in the cognitive theory approach, and provided the construction of a learning theory asserting the idea that person restructures outer information as per his own experiences and that there is no substantive information excluding person.Each instruction approach yields its own viewpoint to the conception of ?education?, ?school?, ?pupil?, ?teacher? and ?child? and redefines it.With the institutional innovations, citizens, teachers and pupils also need to change their conceptions of ?education?, ?school?, ?pupil?, ?teacher? and ?child? in accordance with the new education approach when the necessity of making change in education approach occurs.This research is made to state the views of primary 1st Grade class teachers, pupils and parents on the conceptions of ?education?, ?school?, ?pupil?, ?teacher? and ?child?, and to evaluate these views in respect of constructivist education approach. In 2006-2007 education year, the study was held by a survey taking the opinions of 32 class teachers, who work in Merkez district of Bağcılar town in the city of Istanbul, and of its 145 pupils in class 4 and 5 and their parents (145 persons) . As a result of resolving the collected data, it is accrued that pupils and parents preferred mostly the traditional education approach whereas teachers rather appreciated the views appropriate to constructivist education approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe öğretmen, öğrenci ve velilere göre eğitim, okul,öğrenci,öğretmen,çocuk kavramlarına ilişkin görüşlerinin yapılandırmacı eğitim anlayışına göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeConcerning the constructivist education approach the evaluation of the views of primary 1st grade teachers, pupils and parents on the conceptions of education,school,student,teacher and pupil
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid310859
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219960
dc.description.pages373
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess