Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmazlar, Ümran
dc.contributor.authorDuru, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-30T06:44:15Z
dc.date.available2020-12-30T06:44:15Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477105
dc.description.abstractBu araştırmada, Gelişimsel Görsel Algı Testi-2'nin (Developmental Test of Visual Perception-2) 6 yaş çocukları için güvenirlik ve geçerlik ön çalışması yapılmıştır. Bu amaçla, İstanbul'un Kadıköy ve Üsküdar ilçelerindeki 7 ilköğretim okulundan random olarak belirlenen 96 öğrenciye ortalama 25 gün ara ile iki kere test uygulanmıştır.Yapılan tüm istatistikler güvenirlik ve geçerlik çalışmasına yönelik olmuştur. Bu amaçla ölçekten elde edilen puanlar arasında test-tekrar test güvenirliği, Cronbach Alfa güvenirliği, madde analizi çalışmaları yapılmıştır. Aynı zamanda betimsel istatistik çalışmaları ile örneklem grubunun puan ortalamaları, standart sapma, frekans, mod ve ortanca değerleri de hesaplanmıştır.Tüm ölçek puanları arasındaki ilişki .01 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Bu sonuç, GGTA-2'nin ölçümler arasında tutarlı sonuçlar verdiğini göstermektedir.Cronbach Alfa ve Kuder Richardson 20 katsayıları hesaplanmış ve sonuçlar .001 düzeyinde anlamlı bulunmuştur.Ayırt edicilik hesaplamaları içinde alt ve üst %27'lik dilimler arasındaki puan farklılığı ilişkisiz grup t-testi ile araştırılmış ve sonuçlar .001 düzeyinde anlamlı bulunmuştur.Araştırmada cinsiyetler arasında bir fark olup olmadığı da sınanmış ve hem ilk test hem de ikinci testte anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu durum, 6 yaş çocuklarında cinsiyete bağlı olarak bir farklılaşma olmadığına işaret etmektedir.GGAT-2 puanları ile WISC-R Performans Bölümü puanları ve Raven SPM puanları arasında .01 düzeyinde anlamlı bir ilişki vardır.Anahtar Sözcükler: Görsel algı, Frostig, gelişimsel test, GGAT-2
dc.description.abstractIn this research a reliability and validity pre-study has been performed for the Developmental Test of Visual Perception-2 for children of six years old. The test has been carried out twice at an 25 days, on 96 students from seven primary schools in Kadıköy and Üsküdar districts, for this purpose.All the statistics were gathered fort the reliability and validity study. Therefore test-recurred test reliability, Cronbach Alfa reliabiliy, item analysis studies have been performed on the scores gathered from the criteria. Along with these, medial of the sample group, standart deviation, frequency, mode and mean average have also been calculated.There is a significant relation at a level of .01 between all the criteria scores. This results reveals that the estimations of the two surveys of DTVP-2 are consistent with each other.Cronbach Alfa and Kuder Richardson 20 parameters have been calculated and and the results has been signified at a level of .01.The difference of points between the lower and higher 27% segments within the differentiation calculations has been independent-samples t-test and the results has been signified at a level of .001.The difference between the genders has also benn tested in the research and no eloquent difference has been revealed. The result point out that there is no difference in respect to gender fort he children in six year of age bracket.There is a significant relation at a level of .01 between DTVP-2 scores and WISC-R Performance scores, and also there is a significant relation at a level of .01 between DTVP-2 scores and Raven SPM scores.Key words: Visual perception, Frostig, developmental test, DTVP-2en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGelişimsel görsel algı testi-2`nin 6 yaş çocukları için güvenirlik ve geçerlik ön çalışması
dc.title.alternativeA reliability and validity pre-study for the developmental test of visual perception-2 for 6 years old children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValidity
dc.subject.ytmReliability
dc.subject.ytmVisual perception
dc.identifier.yokid328305
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid231843
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess