10.sınıf coğrafya dersinde doğal afetler konusunun aktif öğrenme yöntemi ile öğretilmesi ve öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Garipağaoğlu, Nuriye | |
dc.contributor.author | Durna, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:42:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:42:35Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/476677 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 10.sınıf coğrafya dersi müfredatı içinde yer alan doğal afetler konusunun öğretilmesinde aktif öğrenme yöntemi ile düz anlatım (klasik anlatım) yönteminin öğrenci başarısına etkileri araştırılmıştır.Elinizde bulunan bu araştırma 2008-2009 eğitim ? öğretim yılının 2. döneminde İstanbul ili Kartal ilçesinde bulunan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin 10F ve 10G sınıflarında eğitim gören 36 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. 10F sınıfında eğitim gören 18 öğrenci deney, 10G'de eğitim gören 18 öğrenci de kontrol grubunu oluşturmuştur. Uygulama deney grubunda aktif öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise düz anlatım yöntemi uygulanarak yapılmıştır. Öğrencilerin başarı durumunu ölçmek için ön test ve son test, hatırda tutma durumunu ölçmek için de kontrol testi şeklinde 40 sorudan oluşan başarı testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara dayanılarak aktif öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun başarısının, düz anlatım yönteminin uygulandığı kontrol grubunun başarısına göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar SözcüklerCoğrafyaAktif öğrenmeDoğal Afetlerİlk testSon test | |
dc.description.abstract | This research was done to examine the effect of two different teaching techniques, active learning and classical method, on student achievement while teaching the subject of natural disasters which is a part of 10th grade student curriculum.The research was done in the second semester of 2008-2009 academic year. 36 students from the 10th grade level, 10F and 10G, of Kartal Anadolu Imam Hatip High School participated in this study. 18 students from 10F made up the experiment group while the remaining 18 from 10G made up the control group. Active learning method was used for the experiment group whereas it was classical method for the control group. A pre and post examination, consisted of 40 questions, was done to test student achievement. Moreover, the students were also tested to check their memory. The results of this experiment clearly showed that students who have been exposed to active learning technique were more successful in learning and remembering.Key wordsGeographyActive learningNatural disasterPre- examinationPost-examination | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10.sınıf coğrafya dersinde doğal afetler konusunun aktif öğrenme yöntemi ile öğretilmesi ve öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | At tenth grade of geography class, teaching the subject of natural disasters with active learning methods and its effectiveness on student's achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Disasters | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.subject.ytm | Natural disasters | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Geography lesson | |
dc.identifier.yokid | 359343 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250913 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı |