Türkiye ve İngiltere`de ilköğretim ikinci kademede kullanılan ana dili öğretimi ders kitaplarındaki beceri alanlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Yıldız, Cemal | |
dc.contributor.author | Topçuoğlu, Fulya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:41:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:41:59Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/476512 | |
dc.description.abstract | Ana dili ömür boyu bilinçaltımızda yaşatacağımız dildir. Ana dili eğitimi, diğer alanlardaki eğitimin başarıya ulaşması için ön şart niteliğindedir. Bu çalışmanın amacı; Türkiye ve İngiltere'deki ilköğretim ikinci kademede kullanılan ana dili öğretimi ders kitaplarındaki temel beceri alanlarının her iki ülke bazında karşılaştırılmalı incelemesini yapmaktır. Bu çalışma, iki ülkenin ana dili öğretimleri, beceri alanları ve bu bağlamda ders kitaplarındaki olumlu ve olumsuz yönlerin ortaya konulması bakımından önem taşımaktadır.Araştırmamız tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Bilindiği gibi dil öğretimi dinleme, konuşma, okuma, yazma temel becerilerinden ve dil bilgisinden oluşmaktadır. Ana dili ders kitaplarında bu becerileri öğretmeye yönelik etkinlikler bulunmaktadır. İlk olarak ilköğretim ikinci kademe ana dili ders kitapları oldukları biçimiyle betimlenmiştir. Her iki ülkenin ders kitaplarındaki etkinlikler, beceri alanlarına göre tablolaştırılmış ve çözümlenmiştir. Daha sonra beceri alanları frekans analizine göre incelenmiş, her konu, her tema ve en sonunda da tüm kitap sayısal verilere dökülmüş ve bu veriler ışığında yorumlanmıştır. İki ülkenin ana dili ders kitabı incelendikten sonra, iki kitap birbirleri ile yine frekans analizi ile karşılaştırılmış ve sonuçlar bu veriler ışığında yorumlanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre;?İngiltere'deki ve Türkiye'deki kitaplar biçim ve tasarım özellikleri bakımından farklılık göstermektedir. İngiltere'deki ana dili öğretim kitabında biçim ve tasarıma, özellikle görsellere hem sayı, hem çeşitlilik, hem de ilgi çekicilik bağlamında çok önem verilmektedir.?Okuma becerisinin frekans analizi oranları birbirine yakınlık gösterse de İngiltere'de ilgi çekici temalara, kısa metinlere ve görsel okumaya daha çok önem verilmektedir.?Türkiye'de konuşma becerisi etkinlikleri çok az oranda yer almaktadır. İngiltere'de konuşma ve dinleme becerisi etkinlikleri ise en fazla yer alan beceri alanıdır.?Yazma becerisi etkinlikleri her iki ülkede fazla yer aldığı halde, İngiltere'de bu beceri alanı daha ilgi çekici ve kısa örneklerle hazırlanmıştır.?Dil bilgisi İngiltere'de ayrı bir alan olarak yer almamış, diğer beceri alanlarına dağıtılmıştır. Türkiye'de ise ayrı bir alan olarak yer almış ve yoğun bir şekilde işlenmiştir.?İngiltere'deki kitap, kitabın biçim, tasarımı ve etkinliklerinde beceri alanlarının işlenişi bakımından Türkiye'deki kitaptan daha olumlu sonuçlara sahiptir. | |
dc.description.abstract | Native language is the language that will exist in our subconscious during a life span. Native language education is a perquisite for achievement in further education fields. The aim of this study is to perform a comparative survey of fundamental skill fields among native language lecture books used in second stage elementary education both in Turkey and England. This study is distinctive in presenting native language education, skill fields and in this context pros and cons of lecture books.Our research conforms to the rules of survey model. It is well known that language education consists of listening, speaking, reading, writing fundamental skills and grammar. Native language lecture books covers activities to teach these skills. First of all elementary education second stage native language lecture books are depicted as they are. Regarding both countries contents and activities of this lecture books are analyzed and listed in table format. Than frequency analysis of skill fields are performed and each topic, each subject and at the end whole book is converted to digital data on which the subsequent interpretations are executed. Following the scrutiny of native language lecture books of both countries, frequency analyses are compared and interpretations are presented.The concluding remarks of the research are;?Turkish and English books show discrepancies in design and form. English native language lecture book pays extra attention to design and form especially to visuals in regards to quantity, variety and attractiveness.?Although reading skill frequency analyses rates are found close to each other, in English style is given more important attractive subjects, short texts and visual reading concerning reading skills.?In Turkey speaking skill activities is scarcely emphasized. In opposition in England speaking and listening skill activities are most emphasized skill fields.?Writing skill activities appears extensively in both countries however, in England this skill field is arranged with more attractive and concise examples.?Grammar does not appear as a separate field but distributed to other skill fields. In Turkey however it appears as a separate field and discussed extensively.?The book in England shares more favorable outcomes in respect to form, design and handling of skill fields in activities when compared to the book in Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye ve İngiltere`de ilköğretim ikinci kademede kullanılan ana dili öğretimi ders kitaplarındaki beceri alanlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of skill fields between Turkey and England regarding second stage elementary education native language lecture books | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | England | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.identifier.yokid | 366769 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 254592 | |
dc.description.pages | 484 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |