Öngerilmeli prefabrik kirişli betonarme köprülerin tasarımında enkesit ve açıklık etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Türker, Temel | |
dc.contributor.author | Kunt, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:40:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:40:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/476110 | |
dc.description.abstract | Bu yüksek lisans tez çalışmasında, öngerilmeli prefabrik kirişli betonarme köprülerin üstyapısı üzerine çalışmalar yapılmıştır. Yapılan çalışmalarda, farklı açıklıklara ve genişliklere sahip olan ve öngerilmeli prefabrik kirişlerin belirli aralıklarla yerleştirilmesi ile oluşturulan köprü üstyapılarının maruz kaldığı dış etkiler altındaki analizlerinin doğru bir şekilde yapılması hedeflenmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda; kesit özellikleri, kesit tesirleri, öngerme kablo sayıları ve en uygun yerleşim planları, kılıflanacak öngerme kablo sayısı ve kılıf boyu, kirişlerdeki çekme gerilmelerini karşılamak üzere yerleştirilecek betonarme donatısı sayısı ve sehim parametreleri gibi öngerilmeli prefabrik kirişli beton köprülerin inşası için gerekli olan bilgilerin elde edilmesi ve seçilen köprü kirişlerinin en etkin oldukları açıklıkların belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca seçilen üstyapı enkesitleri ve öngerilmeli kirişler için abaklar hazırlanmıştır. Bu abaklar sayesinde gelecekte yapılabilecek aynı özellikteki köprülerin üstyapıları hakkında, imalattan önce gerekli malzeme metrajı ve buna bağlı olarak da üstyapı maliyetinin belirlenebilmesi de amaçlanmıştır. Bu tez çalışması dört bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde, konu ile ilgili genel bilgilere, literatürde yer alan çalışmalara, öngerilmeli prefabrik kirişli beton köprülerin hesap ve tasarımı için gerekli olan bilgi ve bağıntılara yer verilmiştir. İkinci bölümde, tez kapsamında öngörülen çalışmalar gerçekleştirilmiş ve bu çalışmalar sonucu elde edilen veriler tablolar halinde sunulmuştur. Üçüncü bölümde, belirlenen üstyapı enkesitleri için seçilen öngerilmeli kiriş tiplerinin en etkin oldukları açıklıkları hakkında bilgilere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise, elde edilen sonuçlara ve gelecek çalışmalara yol gösterebilecek bazı önerilere yer verilmiştir. Bu bölümü kaynaklar, ekler ve özgeçmiş takip etmektedir. | |
dc.description.abstract | In this master thesis, studies are carried out on the superstructure of prestressed precast girder bridges. In the studies, it is aimed to make accurate analysis under the external impacts of the bridge superstructures which are formed by placing prestressed precast girder bridges with different openings and widths at regular intervals. As a result of the performed studies; it is aimed to obtain the necessary information for the construction of prestressed precast girder bridges such as section properties, internal forces, number of prestressing cables and optimal layout plans, number of prestressing cables to be debonded and debonding length, number of reinforced concrete reinforcement to be placed to meet the tensile stresses in the beams and deflection parameters and it is aimed to determine the openings in which the selected bridge beams are most effective. Moreover, for the selected superstructure cross sections and prestressed beams, charts were prepared. Thanks to these charts, it is also aimed to determine the required material quantity and the cost of the superstructure before the manufacture of the superstructures of the bridges with the same characteristics that can be made in the future. This thesis consists of four chapters. In the first chapter, it is given general information about the subject, literature studies, information and relations necessary for the calculation and design of the prestressed precast girder bridges. In the second chapter, the studies are carried out within the scope of the thesis and the data obtained as a result of these studies are presented in tables. In the third chapter, information is given about the openings of the most effective prestressed beam types selected for the determined superstructure cross sections. In the fourth chapter, the obtained results some suggestions that can guide future studies are given. This section is followed by resources, appendices and CV. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Öngerilmeli prefabrik kirişli betonarme köprülerin tasarımında enkesit ve açıklık etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of the effects of the bridge span and width variation on prestressed precast girder bridge design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-29 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10258136 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557082 | |
dc.description.pages | 202 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |