Venedik Mimarlık Bienali Türkiye pavyonları üzerine eleştirel bir söylem
dc.contributor.advisor | Beşgen, Asu | |
dc.contributor.author | Topaloğlu, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:38:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:38:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/475658 | |
dc.description.abstract | Tüm aktörleri ile ana akım mimarlık yaklaşımlarının uluslararası düzeyde ele alınarak görünür kılındığı Venedik Mimarlık Bienali, var olduğu günden itibaren mimarlık ortamı hakkında sözü olanların seslerini en etkin ve yüksek sesle dile getirdiği platformdur. Venedik Mimarlık Bienali, odaklandığı konular ve ortaya koyduğu söylemlerle, günümüz mimarlık ortamını etkileyen bir mecra olması nedeni ile mimarlık için önemli bir konumdadır. Türkiye mimarlığının bu mecrada bulunması ve söylem üretmesi, ulusal mimarlık gelişimi için kendini gerçekleştirme fırsatı sağlamaktadır. Çalışma bu doğrultuda, metin bağlamında ve metin dışı bağlamda Venedik Mimarlık Bienal ve Türkiye Pavyonu söylemlerine odaklanmaktadır. Venedik Mimarlık Bienali ve Türkiye Pavyonu söylemlerinin uluslararası ve ulusal mimarlık ortamlarındaki etki alanlarının belirlenmesi, oluşturulan eleştirel söylem analizi ile araştırılmaktadır. Çalışmanın mimarlık alanında anlamlı sonuçlara ulaşabilmesi için belirlenen ideoloji, tutarlılık, yorum, temsil, ürün ve bağlam bulgu araçları kullanılmaktadır. Bu bağlamda çalışma omurgası; Genel Bilgiler, Yapılan Çalışmalar-I, Yapılan Çalışmalar-II, Bulgular ve Sonuçlar bölümlerinden oluşmaktadır. Genel Bilgiler bölümü, çalışmanın amacı, önemi, literatürdeki yeri, kapsamı, çalışma alanı, yöntemi ve kurgusu başlıklarını kapsamaktadır. Yapılan Çalışmalar-I bölümünde, çalışmanın araştırma yöntemi oluşturulmuştur. Yapılan Çalışmalar-II bölümünde, Venedik Mimarlık Bienali ve Türkiye Pavyonu söylemlerinin metin bağlamında ve metin dışı bağlamda analizleri yapılmaktadır. Bulgular ve İrdelemeler bölümünde, yapılan analizlerin doğrultusunda, bulgu araçları yardımı ile söylemler sınanmaktadır. Sonuçlar ve Öneriler bölümünde ise; belirlenen amaç ve kapsam bütünlüğü içerisinde söylemler hakkında değerlendirmeler yapılarak yeni bir söylem üretimi yapılmaktadır. | |
dc.description.abstract | Venice Architecture Biennial, where all actors and mainstream architecture approaches are made visible at an international level, is the platform that expresses the words of those who speak about the architectural environment from the day they are present, in the most effective way. The Venice Architecture Biennale is an important location for architecture as it is a medium that manages and directs the architectural environment with its focuses on issues and discourses. The presence of Turkish architecture in this medium and its discourses provide an opportunity for self-realization for the development of national architecture. The study in this direction is focused on the Venice Architecture Biennale and Turkish Pavilion discourses in the context of text and non-text. Determining the effects of the Venice Architecture Biennale and Turkish Pavilion discourses on the international and national architectural environments are investigated with critical discourse analysis. In order to reach meaningful results in the field of architecture, ideology, consistency, interpretation, representation, product and context tools are used. In this regard, the study has been discussed into the chapters; General Information, Previous Studies-I and II, Findings, Conclusions. In General Information part, the aim and the importance, its place in the literature, scope, field, method and fiction of study have been investigated. In the Previous Studies-I section, the research method of the study has been formed. In the Previous Studies-II section, Venice Architecture Biennale and Turkish Pavilion discourses has been analyzed in the context of text and non-text. In Findings and Analysis part, the discourses have been analyzed with the help of finding tools. In the Conclusions and Suggestions part; a new discourse production has been made by evaluating discourses within the stated purpose and scope integrity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Venedik Mimarlık Bienali Türkiye pavyonları üzerine eleştirel bir söylem | |
dc.title.alternative | A critical discourse on Turkish pavilions of Venice Architecture Biennale | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-19 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Architectural theory | |
dc.subject.ytm | Discourse | |
dc.subject.ytm | Discourse analysis | |
dc.subject.ytm | Bienal | |
dc.subject.ytm | Venice Biennale | |
dc.subject.ytm | Exhibitions | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Intertextuality | |
dc.subject.ytm | Architecture | |
dc.identifier.yokid | 10282924 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 578626 | |
dc.description.pages | 279 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |