Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçin, Fatma Nur
dc.contributor.authorTopaloğlu, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-30T06:38:50Z
dc.date.available2020-12-30T06:38:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/475657
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, otizmli ve normal gelişim gösteren çocukların kardeşlik ilişkisinin düzenlenmesi ve yürütülmesinde annelerin rolünün betimlenmesidir.Araştırmaya 6- 14 yaş arası otizmli ve normal gelişim gösteren çocuğu olan 29 anne katılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri görüşmeler ve ses kayıtları ile sağlanmıştır. Araştırma sonunda toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırmada kardeşlerin birlikte zaman geçirmesi, birlikte oyun oynama, paylaşma, duyguların ifade edilmesi, çatışmalar, taklit, otizmli kardeşin gereksinimlerini karşılama, normal gelişim gösteren kardeşin soruları, otizmli kardeşin problem davranışları, normal gelişim gösteren kardeşin çevrelerine yaptıkları açıklamalarla ilgili ve kardeşlik ilişkisinin her bir boyutunu desteklemek için annelerin yaptıklarıyla ilgili bulgular edinilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre annelerin otizmli çocukların kardeşlik ilişkisini düzenlemede güçlükler yaşadıkları ve kardeşlik ilişkisini düzenlemek için desteğe gereksinimleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Otizm, kardeş ilişkisi, kardeş ilişkisinde annenin rolü, nitelaraştırma.
dc.description.abstractThe aim of this study is to describe the mother?s role in organizing and executing the sibling relations of children with autism and normal developing children.29 mothers of normal developing children and children with autism who are 6-14 years of age participated in this study. Semi structured interview technique from gualitative research methods was used in this study. Data were obtained through interviews and voice records. Descriptive analysis method was used to analyse the data.In the study, results about siblings? having time together, playing together, sharing, imitation, expression of feelings, conflict, meeting the needs of the sibling with autism, the questions of normal developing sibling, behavior problems of sibling with autism, normal developing siblings? explanations to others and about what the mother does for supporting each dimension of sibling relations were obtained.The results showed that, mothers experience difficulty in organizing sibling relations of children with autism and need support for organizing the sibling relations.Key Words: Autism, sibling relations, mothers? role in sibling relations, qualitativeresearch.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOtizmli çocukların kardeş ilişkisinde annenin rolü
dc.title.alternativeThe role of mother in sibling relationship of children with autism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmSibling relationship
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmMother education
dc.identifier.yokid392634
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279903
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess