11-12 yaş grubunun resim eğitiminde peyzaj çalışmaları yoluyla estetik duyumun geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Akkaya, Tayfun | |
dc.contributor.author | Kepceli, Yildiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:38:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:38:20Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/475519 | |
dc.description.abstract | Arastırma, 11-12 yas grubunun resim eğitiminde Peyzaj çalısmaları yoluyla estetikduyumun gelistirilmesine dayalı uygulamaların değerlendirilmesi ile yapılan birarastırmadır.Çalısmada, ilk olarak sanat, eğitim, sanat eğitimi ve sanat eğitiminin gerekliliğiüzerinde durulmustur. ?kinci asamada 11-12 yas grubunun gelisim özellikleri ayrı ayrıele alınarak, incelenmistir. Üçüncü asamada, peyzaj ve peyzajın tarihçesi üzerindedurulmus ve dördüncü asamada ise estetik, estetiğin konusu, tarihçesi ve sanateğitimindeki önemi incelenmistir. Son olarak çesitli ressamlardan seçilen 50 farklıpeyzaj resmi estetik açıdan incelenmis, sınıfta öğrencilere görsel materyal desteğikullanılarak anlatılmıs ve öğrencilerden de bu konu hakkında resim yapmalarıistenmistir. Ayrıca peyzaj çalısmaları yoluyla estetik bilincin kazandırılmasına yöneliköğrencilere uygulamıs olduğum anket sonuçlarından yola çıkarak elde edilen verilerdoğrultusunda bir değerlendirme yapılmıstır.Arastırmanın evrenini Fuat Soylu ?lköğretim Okulunun 11-12 yas grubunu kapsayanöğrencileri olusturmustur ve arastırma 80 öğrenci üzerinde anket çalısması yapılarakdenenmistir. 80 öğrencinin 40 tanesi deney, 40 tanesi de kontrol grubu olarak ikiyeayrılmıstır. Veriler SPSS 17,0(Statistical Package For The Social Science)programından yararlanılarak yapılmıstır. Deney ve kontrol grubu arasında anlamlı birfark olup olmadığı bağlantılı gruplar t- testi (paired groups) ile arastırılmıstır.Arastırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıstır.Anahtar Kelimeler: Peyzaj, Estetik, Sanat, Eğitim, Sanat Eğitimi | |
dc.description.abstract | The research is about the evoluation of the application on improving esthetic sensationvia landscape(peyzaj) works in art education of the age of 11-12.The research firstly puts value on art, education, and necessity of art education. In thesecond step the development characteristics of the age of 11-12 were taken into accountone by one. In the third step, the topic is landscape and the history of landscape and inthe forth step esthetic, the concept of esthetic, history of esthetic and the importance ofesthetic in art education were scanned. At last 50 different landscape works by variousartists were examined on esthetic side and explained to the students by using visualmaterials and then the students were asked to make a picture on the topic. Also in thelights of outcomes taken from the results of questionaires- applied to the students ongaining esthetic conscious (awareness) via landscape works- were assessed.The research environment was constituted bythe students at the age of 11-12 in FuatSoylu Primary School and the research was tested applying questionnaire technique on80 students.80 students were divided into two groups: 40 students as an experimentgroup,40 students as a control group. Outcomes were obtained using SPSS(17,0(Statistical Package For The Social Science).Whether there is a great amount ofdiffrences or not between experiment group and control group was analsed by the pairedgroups tests.Key words: Landscape, esthetic, art, education, education of art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 11-12 yaş grubunun resim eğitiminde peyzaj çalışmaları yoluyla estetik duyumun geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Landscape drawing training in 11-12 age group sensation through the study of aesthetic development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Landscape | |
dc.subject.ytm | Aesthetics | |
dc.subject.ytm | Aesthetics sensivity | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.identifier.yokid | 437262 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319506 | |
dc.description.pages | 217 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |