dc.contributor.advisor | Gürşen Otacıoğlu, Ayşe Sena | |
dc.contributor.author | Okay, Barbaros Derviş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:37:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:37:27Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/475281 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Caz piyano müziğinin piyano eğitiminde kullanılabilme durumu vesağlayacağı katkılar araştırılmıştır. Deneysel modele göre yapılan araştırmada, aşağıdakisoruların cevapları aranmıştır:1-Piyano eğitiminde caz piyano müziğinin kullanılabilirliği nedir?2-Klasik batı piyano müziği ve caz piyano müziği arasındaki karşılıklı etkileşim nedir?3-Caz öğelerine dayalı 13 haftalık bir piyano eğitimi programının klasik piyano eğitimi alanöğrenciler üzerindeki etkileri nelerdir?Araştırmanın çalışma grubunu (n=40), Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi MüzikBölümü 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz döneminde piyano eğitimine devam eden 3. ve 4.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre tasarlanmıştır.Öğrencilerin denklikleri incelendikten sonra, yansız atama yöntemiyle (random), deney(n=20) ve kontrol (n=20) grupları oluşturulmuştur. Her iki grubun belirlenmesinde gruplarınözelliklerinin denk olmasına özen gösterilmiştir.Araştırma yöntemine dayalı olarak hazırlanan 13 haftalık ?Caz öğelerine dayalı piyano eğitimprogramı? deney grubuna uygulanırken; kontrol grubuna ise var olan normal süreçte eğitimöğretimedevam edilmiştir. Her iki gruba da deney öncesi ve deney sonrası ölçmeleryapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen öntest ve sontest verilerininçözümlenmesinde Wilcoxon İşaretlenmiş Mertebeler testi tekniği ve Mann-Whitney U testitekniği kullanılmıştır.Araştırmanın verilerini elde etmek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Caz piyanobecerileri testi? ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Bu ölçme aracının geçerlik ve güvenirlikçalışması kapsamında madde analizlerini takiben yapılan iç tutarlılık analizleri sonucundatestin güvenirlik değerleri (Cronbach Alpha, Spearman-Brown ve Guttman) yüksek çıkmıştır.Araştırma kapsamında taranan ilgili literatür sonucunda:Piyano eğitiminde klasik repertuara ek olarak kullanılabilecek çeşitli caz piyano etütleri veegzersizleri, caz piyano metot ve transrikptleri olduğu tespit edilmiştir. Caz müziği, sahipolduğu karakteristik özellikleri, çeşitli doku ve renk zenginliği ile, klasik müzikle amatör veyaprofesyonel olarak ilgilenen müzisyenleri Avrupa müziği bestecileri de dahil olmak üzere,birçok müzisyeni derinden etkilemiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır:Verilerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda, caz öğelerine dayalı piyano eğitimprogramının uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin uygulama süreci sonunda caz piyanobecerileri düzeylerinde artış olduğu tespit edilmiş, kontrol grubuna oranla anlamlı bir farklılıkolduğu görülmüştür. Sonuç olarak caz öğelerine dayalı olarak uygulanan programın klasikpiyano eğitimine geliştirici yönde katkıları olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Caz Piyano, Caz Piyano Becerileri, Caz Öğelerine Dayalı Piyano,Eğitimi, Üçüncü Akım, Caz Stilleri. | |
dc.description.abstract | In this study, the condition of the usability of jazz piano music in the piano education and itscontribitions which will be provided by jazz music were researched. The study has soughtanswers to the following questions based on the experimental model:1: What is the usability of jazz piano music in the piano education?2: What is the interaction between western classical piano music and jazz piano music?3-What are the effects of an educational piano program based on the elements of jazz onstudents who studied classical piano?Participiants (n=40), in this research are third and forth-year college students in pianoperformance majors during the first term of 2010-2011 calendar year at the Music Departmentof Fine Arts Faculty at Kocaeli University.This research is modeled on the Pretest-Posttest Control Group Design; students are assignedto two categories: the experimental group (n=20) and the control group (n=20). Groups,however, are randomly divided into two categories with equivalent skill levels.The designated program based on jazz elements in piano education, which was particularlyprepared for this research, is applied to the students in the experimental group throughoutthirteen weeks whereas students in the control group keep following in the regular curriculum.Moreover, pretest and posttests are applied to both groups. The data that was gathered throughthe pretest and posttests are analyzed by Wilcoxon Signed Rank and Mann-Whitney U test.During the assessment process ?jazz piano skills test? prepared by researcher was used as ameasurement tool. Within the scope of the validity and reliability analyses of thismeasurement tool, as a result of the internal consistency analyses of the test the reliabilityvalues (Cronbach Alpha, Spearman-Brown ve Guttman) were found high.As a result of found relevant literature within the scope of the research :In addition to classical repertoire, available jazz piano studies, exercises, methods and pianotranscriptions can be use in the piano education. Jazz music, with the characteristic features ofthe variety of textures and colors, deeply affect the amateur or professional many musiciansinterested in classical music, including European composers.Findings of the research are as follows:According to the findings obtained by the analysis of the data, students in the experimentalgroup determined considerable improvement in terms of achievement in their jazz piano skillswere found to be significantly different than the control group. As a result, it has been foundthat the program based on jazz elements provides positive contributions in classical pianoeducation.Key words: Jazz Piano, Jazz Piano Skills, Piano Education Based on Jazz Elements, Third Stream, Jazz Styles. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Caz piyano müziğinin piyano eğitiminde kullanılabilirliği | |
dc.title.alternative | Usability of jazz piano music in piano education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10009800 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 349938 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |