Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnder, Alev
dc.contributor.authorIlgaz, Elif
dc.date.accessioned2020-12-30T06:36:24Z
dc.date.available2020-12-30T06:36:24Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/475027
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitici drama uygulamalarında, drama oyunu aşamasından sonra 6 aşamalı değerlendirme ve destekleme çalışmalarına katılan çocukların, duygu kavramlarını ( mutlu, üzgün, kızgın, korkmuş, şaşkın) öğrenmelerinde, yalnızca drama oyununa katılan çocuklara ve drama oyunlarına dayalı hiç eğitim almayan çocuklara oranla daha başarılı olup olmadıklarının gösterilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 eğitim yılında bir devlet okulu olan İstanbul ili Esenler ilçesi MEB 50. Yıl Tuna İlköğretim Okulu Anasınıfında okul öncesi eğitim alan 5-6 yaşlarındaki 41 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada 14 çocuk Deney 1 Grubu, 13 çocuk Deney 2 Grubu ve 14 çocuk Kontrol Grubu olmak üzere toplam üç grup yer almıştır.Araştırma için verilerin toplanması; Deney 1, Deney 2 ve Kontrol Gruplarının oluşturulması seçkisiz atama yoluyla, çocuklara Demografik Bilgiler Formu ve Duygu Kavramları Ölçeği öntestinin yapılması, programın uygulanması, sontest ve izleme testlerinin yapılması şeklinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda drama oyunlarından sonra yapılan değerlendirme ve destekleme çalışmalarının Önder (1995) tarafından önerilen 6 aşamalı değerlendirme/ tartışma soruları ve destekleyici etkinlikler yoluyla yapılmasının, diğer yaklaşımlara (yalnızca drama oyunlarıyla yetinilmesi ve hiç drama oyunu uygulanmaması) göre duygu kavramlarının en üst düzeyde öğrenilmesini sağladığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Eğitici drama, eğitici dramada değerlendirme ve destekleme etkinlikleri, okul öncesinde duygu kavramlarının öğretimi
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to show whether the children who attend drama program with 6 staged evaluative questions and supporting activities are more succesful or not then the children who participate program with only dramatic plays and the children who do not participate any kind of drama program, on learning emotional concepts ( happy, sad, angry, scared, confused).The study group was formed by 60-72 months old children who had preschol education in 2012-2013 education year at 50. Yıl Tuna Elemantry School, which was a public school in İstanbul, Esenler Disctrict. There are 3 groups in the study. 14 children are involved in Group Experiment 1, 13 children in Group Experiment 2 and 14 children in the Control Group.Those steps were followed in the study; creating the groups (Experimental 1, Experimental 2 and the Control Groups), collecting the data through the Demographic Information Form and the Scale of Emotional Concepts in pre-tests, implementation of the program, the post-tests and the monitoring tests which were presented to the 3 groups.The results of the research indicated that, applying the evaluative questions and supportive activities after dramatic plays, by 6 staged evaluation/discussion as Önder (1995) suggested, provided children to learn emotional concepts at the highest level, compared to the other approaches of applying only dramatic plays or applying no dramatic plays.Keywords: Educational drama , 6 staged evaluative and supportive activities in the educational drama, emotional concepts in preschool.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitici drama oyunlarından sonra yapılan değerlendirme çalışmalarının 60-72 aylık çocukların duygu kavramlarını kazanmaları üzerinde etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the evaluative studies that are applying after educational drama plays on 60-72 months old children who are learning emotional concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama education
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10026645
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372261
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess