Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Erol
dc.contributor.authorŞahin, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-30T06:35:09Z
dc.date.available2020-12-30T06:35:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474795
dc.description.abstractSon yıllarda dünya üzerinde pek çok değişim ve yenilikler gerçekleşmektedir.Bu yenilikler insanları soyut düşünmeye yöneltmiştir. İnsanlar düşüncelerinde ve hayat içerisindeki uygulamalarında oldukça özgürleşmiş veya özgürleşme çabasına girmiştir.Düşünülen her ne olursa olsun, insanın kalıplaşmış düşünme şekillerinden kurtulabilmesi için çok çaba harcaması gerekmektedir. Bu çalışma ile, bireye sanat eğitimi verirken, onun soyut düşünebilme ve yansıtabilme yetisini kazanmasını sağlamak hedeflenmiştir.Birey düşünebilen, konuşabilen, gören , duyan ve hissedebilen bir varlıktır. Dolayısıyla kişinin tüm bu duyularıyla yola çıkıp gördüğünü, kimliğini ve kişiliğini kaybetmeden soyut düşünebilmesi ve gözlemlediklerini aktarabilmesi amaçlanmıştır. Bireyin anlatımcı tavrı ile beraber son derece özgür gözlemlediğini ve görmek istediğini aktarabilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada soyut resime değinilmiş, soyut resimin çıkışı ve zaman içerisindeki evreleri incelenmiş, hedef kitleye biçim ve deformasyona ilişkin bilgiler verilmiş ve uygulama yaptırılmıştır. Hedef kitlenin objeyi yada figürü kimliğini kaybetmeden nasıl deforme edebileceği ve bunu özgürce ifade edebileceği anlatılmış ve çalışmalar yapılmıştır.Anahtar Kelimeler : Soyut , Biçim , Deformasyon .
dc.description.abstractIn recent years, many changes and innovations in the world takes place. These innovations have led people to think abstract. People became quite liberated in their thinking and their application in the life or liberation effort.No matter what each thought, it is necessary to spend so much effort to get rid of stereotypical thinking people. In this study, individuals, while art education, aimed to acquire its ability to abstract thinking and reflecting.Individuals who can think, who can speak, who is an asset that can be heard and felt. Thus, he saw people starting out with all the senses, without losing its identity and personality can consider abstract is intended to facilitate transfer and they observed. Together with the individual's attitude is extremely expressive and are intended to be observed free transfer he wanted to see.This work has been addressed in abstract painting, abstract painting and the output stage have been examined over time, information on the form and deformation and applications built given the target audience. Audience figures or objects can be deformed without losing its identity, and described how to express it freely and studies have been done.Keywords: Abstract, Form, Deformation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOrtaöğretim 9-13 yaş grubu resim derslerinde soyut resimde biçim bozmanın çocuğun sanatsal gelişimine katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of distortion in abstract painting to children's artistic advancement at secondary education 9-13 age bracket
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArtistic creativity
dc.subject.ytmPainting lesson
dc.subject.ytmAbstract painting
dc.subject.ytmPainting education
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmDeformation
dc.subject.ytmArt activities
dc.identifier.yokid10096882
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435394
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess