Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bora
dc.contributor.authorÇakici, Uğur Görkem
dc.date.accessioned2020-12-30T06:34:46Z
dc.date.available2020-12-30T06:34:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474722
dc.description.abstractSon yıllarda artan nüfuz ile birlikte artan araç sayısı nedeni ile fosil yakıtlara olan ihtiyaç ciddi oranda artarken, fosil yakıt kaynaklarının azalması otomotiv sektörü için ciddi bir sorun teşkil etmekteydi. Fosil yakıtların kullanımına bağlı olarak artan çevre kirliliği nedeni ile temiz enerji arayışları artmaktaydı. 21. Yüzyılda otomotiv sektöründe ki bu arayış, elektrikli araçlar ile son bulmuştur. Elektrikli araç türlerinden olan jant içi elektrik motoru tasarımı gereği aktarma organlarına ihtiyaç duymadığı için bu alanda öne çıkmıştır.Bu yüksek lisans tezinde, farklı ortam koşullarında jant içi elektrik motorunun mekanik özellikleri lineer olmayan sonlu elemanlar yöntemi yardımı ile incelenmiştir. Model üzerinde lineer olmayan bir yay tanımlanarak analizlerin gerçekliliği arttırılmıştır. Sonlu elemanlar analizi sırasında kuadratik ve üçgen elemanlar ile modellenmiştir. Dinamik analiz yapılırken döner kontaklar üzerinde ağ yapısı arttırılarak olası hatalar azaltılmıştır.Von mises gerilme değerlerine bağlı olarak yorulma analizleri yapılmış ve ömür hesaplamaları yapılarak tablolar halinde verilmiştir.
dc.description.abstractWhile the need for fossil fuels has increased dramatically in recent years due to the growing number of vehicles with increased population and the reduction of fossil fuel resources. Thus, this has been a serious problem for the automotive sector. Becuase of the increasing environmental pollution happening from the use of the fossil fuels, the search for clean energy has improved. In the 21st century, this quest in the automotive industry ended with electric vehicles. In wheel electrical motor design which is a type of electric vehicle has come to forefront because ıt does not need a powertrain to operate.In this master thesis, the mechanical properties of `in wheel electrical motor` under different ambient and road conditions were investigated by the help of nonlinear finite element method. In nonlinear finite element method, a nonlinear spring has defined to improve the accuracy of the model. Quadratic and triangular mesh elements are used during finite element analysis. When dynamic analysis is carried out, the mesh size on the rotary contacts decreased for possible faults are reduced. Fatigue analyzes were made according to Von mises stress and life calculations were made and tabulated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleLineer olmayan sonlu elemanlar modeli kullanılarak jant içi elektrik motorunun mekanik ve yorulma analizinin yapılması
dc.title.alternativeIn wheel electrical motor's mechanical and fatigue analysis by using non-liner finite element modeling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFatigue analysis
dc.subject.ytmFatigue strength
dc.identifier.yokid10145711
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465271
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess