Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnlü, Mehmet
dc.contributor.authorYildirim, Salih
dc.date.accessioned2020-12-30T06:34:35Z
dc.date.available2020-12-30T06:34:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474690
dc.description.abstractBu çalışma, ortaöğretim onuncu sınıf coğrafya dersinde coğrafi bilgi sistemleri ile oluşturulan tematik haritalardan yararlanmanın öğrencinin başarısına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel yöntemden yararlanılmıştır.Bu çalışma ortaöğretim onuncu sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri ön test ve son test uygulanarak elde edilmiştir. Son testten sonra öğrencilerin uygulama hakkındaki görüşleri anket formu yardımıyla elde edilmiştir.Verilerin analizinde istatistiki süreçler takip edilmiştir. Coğrafi bilgi sistemleri ile oluşturulan tematik haritalardan yararlanmanın öğrencinin başarısına etkisinin değerlendirilmesinde eşleştirilmiş örneklem t testi kullanılmıştır.Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen sonuçları şunlardır:Coğrafi bilgi sistemleri ile oluşturulan tematik haritalar ile Türkiye'nin konumunun, istatistiksel nüfus değerlerinin, sıcaklık değerlerinin, ikliminin doğal bölgelere göre dağılışının ve bitki örtüsünün doğal bölgelere göre dağılışının öğretiminde ön test ve son test arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Tematik Haritalar, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Ortaöğretim, Coğrafya Öğretimi.
dc.description.abstractThis study aims to examine how thematic maps created with geographic information systems effect the success of tenth grade students. Quantitative research method utilized in this research. This study was conducted with tenth grade students.Quantitative data of the study obtained by carrying out pre and post-test. A survey conducted to determine the opinions of the students about the exercise and thematic maps.In data analysis, statistical procedures have been followed. Paired sample t test was used to evaluate how thematic maps created with geographic information systems effect success of tenth grade students.The results of the quantitative data are as follows:Using thematic maps created with geographic information systems differed from the pre and post-test results while teaching Turkey's location, population statistics, temperature statistics, distribution of climates and distribution of vegetation according to natural regions.Keywords: Thematic Maps, Geographic Information Systems, Secondary Schools, Geography Teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCoğrafi bilgi sistemleriyle oluşturulan tematik haritaların ortaöğretim 10. sınıf coğrafya dersinde kullanımı
dc.title.alternativeUsing thematic maps created with geographic i̇nformation systems in 10th grade of secondary school geography lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmGeographical information systems
dc.subject.ytmMaps
dc.subject.ytmThematic map
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmGeography
dc.identifier.yokid10078212
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412428
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineCoğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess