Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorMemunoğlu, Müge
dc.date.accessioned2020-12-30T06:34:18Z
dc.date.available2020-12-30T06:34:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474639
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi ile ilgili öğretmenlerin bakış açılarını ortaya koymaktır. Bu araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılı Kocaeli ili Çayırova ilçesindeki resmi ortaokullarda çalışan 25 öğretmen üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. 5 adet demografik, 6 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizine başvurulmuş ve bu amaçla NVIVO 10 programı kullanılmıştır. Bu araştırmada öğretmenlerin mevcut denetim sisteminden memnun olmadıkları ve performans değerlendirme sistemine olumlu baktıkları görülmüştür. Öğretmen görüşlerine göre değerlendiriciler okul müdürü, öğrenciler, aynı zümre meslektaşları ve öğretmenin kendisi olmalıdır. Yine öğretmen görüşlerine göre değerlendirenler arasında veliler yer almamalıdır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the viewpoint of teachers about 360 Degree Feedback. The present research was conducted with 25 teachers whom from secondary schools in 2014-2015 academic year in Çayırova, Kocaeli. In this study semi-structured interview method in qualitative research designs was used. A semi-structured interview form consisting of 5 demographic and 6 open-ended questions was prepared. Content analysis was used to analyze the data obtained in the research and for this purpose, NVIVO 10 programme was used.In this study, it's seen that teachers are not satisfied with the existing control system and look at the positive performance evaluation system. According to the teachers' opinions, evaluators can be school principals, students , same branch teachers and self-assessment. Again according to the teachers' opinions, parents should take place among the evaluators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin 360 derece performans değerlendirme sistemi ile ilgili görüşleri
dc.title.alternativeOpi̇ni̇ons about 360 degree feedback system of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytm360 degree performance appraisal system
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid10095808
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414424
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess