Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Levent
dc.contributor.authorGüvendi, Fatih Muhammet
dc.date.accessioned2020-12-30T06:33:04Z
dc.date.available2020-12-30T06:33:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474411
dc.description.abstractBu çalışmada, İstanbul'da eğitim alanında faaliyet gösteren yerel sivil toplum kuruluşlarından olan derneklerin eğitim amaçlı faaliyetleri ile bu faaliyetleri gerçekleştirirken karşılaştıkları sorun alanlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada, İstanbul'da faaliyet gösteren, İstanbul dışında şubesi/şubeleri olmayan, uluslararası arenada faaliyet göstermeyen eğitim dernekleri seçilmiştir. Bu derneklere, Dernekler Dairesi Başkanlığı'nın internet sitesi üzerinden ulaşılmış ve dernekte görevli bir yetkiliye online ortamda anket uygulanmıştır. Anket uygulanan dernek sayısı 42 olmuştur. Anketlerin çözümlenmesinde, frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır.Anket, 4 bölümden ve toplamda 45 sorudan oluşmaktadır. Bu soruların ana eksenleri; sivil toplum kuruluşlarının kimliği, anketi yanıtlayan dernek görevlilerinin bilgileri, derneklerin üye profilleri ve derneklerin eğitim faaliyetleri ile karşılaştıkları sorunların tespitidir.Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Yerel derneklerin büyük bir kısmı, bulundukları mahalde yaptıkları işleri, daha etkili yapabilmek ve daha geniş kitlelere ulaştırmak için yasal bir çatı olan dernekleri kurmaktadırlar. Derneklerin kuruluş amaçlarının başında, milli, dini ve ahlaki alanlarda görülen eksiklikler yer almaktadır. Dernekler, eğitim politikalarında görülen eksikliklere dikkat çekmek, eğitim konusunda toplumu bilinçlendirmek ve kendi çaplarında bu değişime destek vermek amacıyla en çok kullandıkları yöntemler şunlardır; toplantı, konferans, seminer ve panel. Derneklerin eğitim verdiği kitlelere bakıldığında en çok ortaokul ve lise öğrencilerinin olduğu görülmektedir. Derneklerde okul öncesi ve ilkokul ile ön lisans ve üstüne seslenecek çalışmaların yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Çalışmada ortaya çıkan bir başka husus ise, derneklerin kamuoyu oluşturabilecek ve siyasi karar alma süreçlerine etki edecek çalışmalara çok fazla önem vermemeleridir.Dernekler diğer STK'larla işbirliği yapma konusunda sınırlı alanlarda çalışmaktadırlar. Çalıştıkları alanların başında ortaklaşa planladıkları toplantı, konferans, seminer ve panel türü faaliyetler göze çarpmaktadır. Derneklerin diğer STK'lar ile en az paylaşımda bulundukları alan ise yasal/bürokratik sorunlarda birbirlerinden yardım alma hususudur. Derneklerin en önemli sorunlarından birini oluşturan yasal/bürokratik sorunlarda en az işbirliği geliştirmeleri çalışmadan çıkan ilginç bir sonuçtur.Derneklerin en önemli sorunu ekonomik problemlerdir. Derneklerin ekonomik sorunlarının çözümünde en çok kullandıkları yöntem, bağış toplamak ve üye aidatı almaktır. Derneklerin özel şirketlerden, AB ve bakanlık fonlarından, resmi kurum ve kuruluşlardan yeterli ölçüde destek almadıkları sonucuna da ulaşılmıştır. Derneklerin devletten en önemli beklentisi, eğitim politikalarının oluşturulmasında STK'ların görüşlerinin alınmasıdır. Dernekler, bu süreçte devletle STK'lar arasında karşılıklı güven ortamının oluşabileceği ve fikir alışverişinin yapılabileceği olanaklar aramaktadırlar.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the educational activities of the associations of local NGOs operating in the field of education in Istanbul and the problem areas they encountered in carrying out these activities.In the study, education associations operating in Istanbul, who are not branches/branches outside Istanbul, and who are not active in the international arena, have been selected. These associations were accessed via the website of the Directorate of Associations and a questionnaire was applied to an official in charge of the association in an online. The number of associations applied in the survey was 42. In the analysis of the questionnaires, frequency and percentage calculations were done.The questionnaire consists of 4 parts and 45 questions in total. The main axes of these questions are; the identity of non-governmental organizations, the information of associate members who responded to the survey, member profiles, educational activities of associations and detecting problems of associations.The following conclusions were reached in the study: A large number of local associations are establishing associations as a legal framework for making the work they do in their region more effective and reaching wider masses. At the beginning of the foundations of the associations are the deficiencies seen in national, religious and ethical fields.The associations organize meetings, conferences, seminars and panels to draw attention to the shortcomings of education policies, to raise awareness of the society on education and to support these changes.It is seen that most of the secondary and high school students are the ones who are educated by the associations. It has been found that studies that address pre-school, primary school, and undergraduate and graduate studies are inadequate.Another issue that arises in the study is that associations should not give much importance to the work that will create public opinion and influence the political decision-making processes.Associations are working in limited areas to cooperate with other NGOs. Among the collaborative activities they have jointly planned meetings, conferences, seminars and panel activities. One of the interesting results that came out of study is that associations develop little cooperation when they encounter legal/bureaucratic problems.The most important problem of associations is economic problems. The most common method used by the associations to solve their economic problems is to collect donations and subscriptions. Moreover, associations have not received sufficient support from private companies, EU and ministry funds, and official institutions and organizations.The most important expectation of the associations from the state is the taking of the views of NGOs in the formation of educational policies. Associations are looking for platforms in which mutual trust and dialog can be created between the state and NGOs in this process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim alanında faaliyet gösteren yerel sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarının ve sorunlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of studies and problems of the local non-governmental organizations that study on the field of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCivil society
dc.subject.ytmCivil society project
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation services
dc.subject.ytmEducation projects
dc.subject.ytmLocal services
dc.subject.ytmLocal initiatives
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.subject.ytmAssociations
dc.subject.ytmSocio-economic problems
dc.identifier.yokid10169789
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490639
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess