Lise öğrencilerinin karmaşık sayılar konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin antropolojik didaktik teorisi bağlamında incelenmesi
dc.contributor.advisor | Küpcü, Ali Rıza | |
dc.contributor.author | Kirmizigül, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:32:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:32:33Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-09-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474317 | |
dc.description.abstract | Literatürde karmaşık sayılar ile ilgili çalışmaların az sayıda olması buçalışmanın önemini arttırmaktadır. Karmaşık sayıların lise öğrencilerinin zihninde kikavram imgeleri, bu imgeleri problem çözme sürecinde nasıl kullandıkları ve karmaşıksayılar kavramı ile ilgili düşünce izlerini inceleyen bu araştırma da, karmaşık sayılartesti, öğretmen görüşleri, öğrenci görüşleri, doküman analizi yolu ile toplanan verileranaliz edilmiş ve tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | It is the fact that the number of studies on complex numbers is from whichmakes this study more important. In this study, I examined the concept image in highschool students' minds', how they use those images in solving problems and their ideasrelated to concept of complex numbers. In order to do this, a test of complex numbers,views of teachers and students and the data collected via document examination wereanalyzed and discussed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin karmaşık sayılar konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin antropolojik didaktik teorisi bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | The study of high school students' conceptual and operational knowledge of complex numbers within the context of the antropological didactic theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-12 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Complex numbers | |
dc.subject.ytm | Procedural knowledge | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Problem solving method | |
dc.subject.ytm | Didactic Transposition Theory | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Conceptual knowledge | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10164082 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 473097 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |