Show simple item record

dc.contributor.advisorKüpcü, Ali Rıza
dc.contributor.authorKirmizigül, Adem
dc.date.accessioned2020-12-30T06:32:33Z
dc.date.available2020-12-30T06:32:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474317
dc.description.abstractLiteratürde karmaşık sayılar ile ilgili çalışmaların az sayıda olması buçalışmanın önemini arttırmaktadır. Karmaşık sayıların lise öğrencilerinin zihninde kikavram imgeleri, bu imgeleri problem çözme sürecinde nasıl kullandıkları ve karmaşıksayılar kavramı ile ilgili düşünce izlerini inceleyen bu araştırma da, karmaşık sayılartesti, öğretmen görüşleri, öğrenci görüşleri, doküman analizi yolu ile toplanan verileranaliz edilmiş ve tartışılmıştır.
dc.description.abstractIt is the fact that the number of studies on complex numbers is from whichmakes this study more important. In this study, I examined the concept image in highschool students' minds', how they use those images in solving problems and their ideasrelated to concept of complex numbers. In order to do this, a test of complex numbers,views of teachers and students and the data collected via document examination wereanalyzed and discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin karmaşık sayılar konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin antropolojik didaktik teorisi bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of high school students' conceptual and operational knowledge of complex numbers within the context of the antropological didactic theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-12
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComplex numbers
dc.subject.ytmProcedural knowledge
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving method
dc.subject.ytmDidactic Transposition Theory
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmConceptual knowledge
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10164082
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473097
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess