Iq-Bike: çevreci, sağlıklı, enerji maliyeti düşük, paralel hibrit, yenilikçi bir şehir içi ulaşım aracı
dc.contributor.advisor | Ünver, Özgür | |
dc.contributor.advisor | Başlamışlı, Selahattin Çağlar | |
dc.contributor.author | Utaş, Ali Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:32:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:32:26Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474293 | |
dc.description.abstract | Dünya çapında artan obezite oranı ve kentleşmenin getirmiş olduğu masabaşı iş yoğunluğunun artmış olması nedeniyle insanlar yeteri kadar hareket edememekte ve spor aktiviteleri asgari düzeye inmektedir. Bisiklet sürme, motorlu taşıtla ulaşıma göre daha yorucu bir aktivite olması nedeniyle bir çok kişi tarafından tercih edilmemektedir. Bu noktadan yola çıkarak, tez çalışması kapsamında, bisikletçinin aşırı yorulmasını veya az efor sarf ederek düşük tempoda bisiklet kullanmasını önleyen, bununla birlikte, batarya doluluk oranını anlık olarak takip ederek verilen destek oranını ayarlayan, böylece daha uzun bir menzil boyunca bisikletçiye destek olan yenilikçi bir paralel hibrit elektrikli bisiklet (IQ-Bike) geliştirilmiştir. IQ-Bike'ta destek oranının ayarlanması ve/veya sürüş şartlarının transmisyon oranı değiştirilerek hafifleştirilmesi veya zorlaştırılması amacıyla bulanık mantık kontrolcü kullanılmıştır.IQ-Bike, bisikletçinin nabız seviyesi, yol eğimi, pedal gücü, fren durumu, batarya doluluk oranı parametrelerini anlık takip ederek bisikletçiye destek verme/vermeme ve transmisyon oranını artırma/azaltma yönünde karar vererek bisikletçinin nabzının istenen aralıkta kalmasını sağlamaya çalışmakta, böylece bir noktadan başka bir noktaya ulaşımını sağlarken aynı zamanda ideal koşullarda spor yapmasını desteklemektedir.Test sonuçları incelendiğinde, IQ-Bike'ın, geliştirilme amacına uygun olarak, ortalama nabız seviyesini istenen aralıkta veya bu aralığa çok yakın tutabildiği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Due to the increase in the world-wide rate of obesity and the workforce that urbanization brings, people don't move enough and the sporting activities are minimized. Bicycling is not preferred by many because it is a more tiring activity than motorized transportation. From this point of view, an innovative electric assisted parallel hybrid bike (IQ-Bike) that prevents the cyclist from being excessively tired or using light effort during riding, along with adjusting the rate of Destek given by instantly monitoring state of charge of battery, thus Desteking the cyclist for a longer range has been developed within the scope of this thesis study. The fuzzy logic controller is used to adjust the Destek ratio and/or to lighten or harden the driving conditions by changing the transmission rate in IQ-Bike.The IQ-Bike tries to keep the biker's heart rate in a desired range by deciding on the bike's pulse rate, road pitch, pedal power, braking status and state of charge of battery parameters in order to increase or decrease Destek rate and transmission ratio. while at the same time promoting sport on ideal conditions.Examining the test results, it is seen that IQ-Bike could keep biker's average heart rate level close to or within the desired range in accordance with the purpose of development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Iq-Bike: çevreci, sağlıklı, enerji maliyeti düşük, paralel hibrit, yenilikçi bir şehir içi ulaşım aracı | |
dc.title.alternative | Iq-Bike: an enviroment-friendly, healthy , energetically low cost, parallel hybrid, novel urban transportation vehicle | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-16 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fuzzy controllers | |
dc.identifier.yokid | 10184056 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 518785 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |