Ortaokul çağındaki çocukların beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Küçük, Veysel | |
dc.contributor.author | Filiz, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:31:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:31:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-10-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474164 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul çağındaki çocukların beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır:1.Ortaokul çağındaki çocukların Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasında cinsiyetlerine göre farklılık var mıdır?2.Ortaokul çağındaki çocukların Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasında ailede spor yapan birey değişkenine göre farklılık var mıdır?3.Ortaokul çağındaki çocukların Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasında anne-baba eğitim durumuna göre farklılık var mıdır?4.Ortaokul çağındaki çocukların Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasında eğitim gördükleri okul türüne göre (devlet ve özel) anlamlı farklılık var mıdır?5.Ortaokul çağındaki çocukların Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasında sınıf değişkenine göre farklılık var mıdır?Araştırmanın örneklemi, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İstanbul İli Kadıköy İlçesindeki ortaokullarda öğrenim gören 350 si devlet, 350 si özel olmak üzere 700 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadırAraştırmada 3 alt boyut 13 sorudan oluşan oluşan `Okula bağlanma ölçeği` ve 35 sorudan oluşan `Beden Eğitim ve Spor Dersine Tutum` ölçeği kullanılmıştır. Okula Bağlanma Ölçeği için Crombah Alfa = (0,888) olarak hesaplanırken, Beden Eğitimi ve Spor Dersine Tutum Ölçeği için Crombah Alfa = (0,819) olarak hesaplanmıştır. Araştırmanın analizinde istatistik paket programı kullanılmış ve istatistik incelemelerinde frekans dağılımları, ilişki testi, regresyon testi, t-testi ve ANOVA testleri uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin cinsiyetlerine göre okula bağlanma ölçeği ve beden eğitimi ve spor dersine tutum ölçeği için istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Sınıf değişkenine göre ise okula bağlanma, arkadaşlara bağlanma ve öğretmenlere bağlanma altboyutları için ve beden eğitimi ve spor dersine tutum ölçeği için anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin okul takımında yer almaları beden eğitimi ve spor dersine olan tutumları için istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterirken, okula bağlanma düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Öğrencilerin eğitim gördükleri okul türüne göre devlet ve özel okulda okuyan öğrenciler için beden eğitimi dersine tutumlarında ve okula bağlanma alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin okula bağlanma düzeyi ile beden eğitimi ve spor dersine tutumları arasında pozitif yönde ilişki olduğu görülürken, regresyon analizi sonucunda beden eğitimi dersine tutum arttıkça, öğrencilerin okula bağlanma düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the relationship between the attitudes of secondary school children towards physical education and sports lessons and the level of attachment to the school. The following questions were explored:1.There is a difference between the attitudes of secondary school children towards Physical Education and Sports lesson and the level of attachment to the school by gender?2.The attitudes of secondary school children towards Physical Education and Sports lesson and their attachment to the school are different according to the individual who plays sports in the family?3.The attitudes of secondary school children towards the Physical Education and Sports lesson and the attachment level to the school differ according to the education level of the parents?4.There is a significant difference between the attitudes of secondary school children towards Physical Education and Sports lesson and the level of attachment to the school according to the type of school they attend (state and private)?5.There is a difference between the attitudes of secondary school children towards Physical Education and Sports lesson and the level of attachment to the school by class variable?This research constitutes 700 middle school students, 350 state and 350 private students studying in secondary schools in Kadiköy District of Istanbul, which is affiliated to the Ministry of National Education in the academic year 2015-2016. In the study, `Attachment Scale` consisting of 3 sub-dimensions 13 questions and `Attitudes towards Physical Education and Sports Course` scale consisting of 35 questions were used. Crombah Alfa = (0.888) for the Attachment Scale to the Scale, and Crombah Alfa = (0.819) for the Physical Education and Sports Attitude Scale. The research study using the statistical package for statistical analysis, frequency distributions, relationship test, regression test, t-test and ANOVA tests were applied. Findings obtained in the study: There was no statistically significant difference between the gender of the students participating in the study and the attitude scale of attachment to the physical education and sports course attitude scale. According to the class variable, there was a significant difference for attachment to the school, attachment to friends and attachment to the teachers, attitude scale for physical education and sports lesson. While there was a statistically significant difference in attitudes of students to attending physical education and sports course, there was no statistically significant difference in the level of attachment to the school. There was a statistically significant difference in physical education attitudes and attachment to the school for students studying at the state and private schools according to the type of school they were trained with.As a result of this study, it was found that there was a positive correlation between the level of students' attachment to the school and attitudes towards physical education and sport, while it was found that as the attitude towards physical education increased as a result of regression analysis, the level of attachment of students to the school increased. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul çağındaki çocukların beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile okula bağlanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The aim of this research is to determine the relationship between the attitudes of secondary school children towards physical education and sports lessons and the level of attachment to the school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-02 | |
dc.contributor.department | Spor Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | School attachment | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10177172 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 490657 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |