Show simple item record

dc.contributor.advisorGürşen Otacıoğlu, Ayşe Sena
dc.contributor.authorBayraktar, Emel
dc.date.accessioned2020-12-30T06:30:52Z
dc.date.available2020-12-30T06:30:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474007
dc.description.abstractBu araştırma Müzik Öğretmeni Adaylarının Düşünme Stilleri İle Müzik Yeteneği Öz Yeterlik Durumları arasındaki ilişkinin saptanması ve durumların uygulanma düzeylerinin hangi değişkenler dahilinde farklılıklar gösterebileceğini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Tarama yöntemi ile yapılan bu çalışmanın örneklem grubunu, Marmara Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıfında öğrenim gören toplam 118 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır.Araştırmada 3 temel veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar, araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` S. Fer tarafından Türkçe'ye çevrilerek dil eşdeğerliği, geçerliği ve güvenirliği yapılmış `Düşünme Stilleri Envanteri`, ve G. Özmenteş ve S. Özmenteş tarafıdan geliştirilen `Müzik Yeteneğine İlişkin Öz Yeterlik` testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre;•Müzik öğretmeni adaylarının düşünme stilleri ve öz yeterlik arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.•Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının, Düşünme Stilleri ortalamasında öğrencilerin kendilerini `Akademik Olarak Başarılı Görme` sorusuna verdikleri cevaplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuştur.•Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının, Düşünme Stilleri ile ilgili bilgi düzeyleri ile diğer demografik özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.•Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının, Öz Yeterlik ortalamasında öğrencilerin kendini ` Akademik Olarak Başarılı Görme` sorusunda verdikleri cevaplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuştur.•Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının, Öz Yeterlik ortalamasında öğrencilerin `İlerde Öğretmen Olma Düşüncesi` sorusuna verdikleri cevaplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuştur.•Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının, Öz Yeterlik durumları ile ilgili bilgi düzeyleri ile diğer demografik özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe ultimate aim of this study is to determine the relation between the Music Teacher Candidates' thinking styles and music ability self-efficacy situations and also to exhibit in which the level of implementation of the situations differs.The research in which the scanning method is used, was carried out on the 118 music teacher candidates who study at the 4th grade of Music Education Departments of Faculties of Education of Marmara University, Karadeniz Technical University, Balıkesir University, Van Yuzuncu Yil University.In the research 3 main data collection devices are used. These are researcher-generated `Personal Information Form` translated into Turkish by S. Fer and language equivalence, validity and reliability maden and `Thinking Styles` developed by G. Özmenteş and S. Özmenteş `Music Ability Self-Efficacy `test was used.According to the outcomes of the research;•There is statistically significant relation is found between the music teacher candidates' of the thinking styles and self-efficacy.•A statistically significant relation is found between the music teacher candidates' answers to the question: `Do you see yourself academically successful?` and their knowledge level of Thinking Styles approaches•No statistically significant relation is found between the music teacher candidates' knowledge level of Thinking Styles approaches and other demografical properties.•A statistically significant relation is found between the music teacher candidates' answers to the question: `Do you see yourself academically successful?` and their knowledge level of Self-Efficacy approaches.•A statistically significant relation is found between the music teacher candidates' answers to the question: `Do you want to be a teacher in the future?` and their knowledge level of Self-Efficacy approaches.•No statistically significant relation is found between the music teacher candidates' knowledge level of Self-Efficacy approaches and other demografical properties.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının düşünme stilleri ile müzik yeteneği öz yeterlik durumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between the thinking styles and music ability self-efficacy situations of music teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-23
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmAbility
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.identifier.yokid10226699
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531826
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess