Show simple item record

dc.contributor.advisorUyanık, Gülden
dc.contributor.authorBal, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-30T06:30:39Z
dc.date.available2020-12-30T06:30:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473967
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) etkinliklerinin okul öncesi dönem 48-72 aylık okul öncesi çocukların bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Ön test-Son test kontrol gruplu deneme modelinin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunda 2017-2018 öğretim yılında Adıyaman ilinde bulunan Zübeyde Hanım Anaokulunun anasınıfına devam eden 17'si deney, 20'si kontrol grubunda olmak üzere 37 çocuk yer almıştır. Veriler Turan (2012) tarafından hazırlanan Bilimsel Süreç Beceri Ölçeği ve Oğuz, Köksal Akyol (2015) tarafından hazırlanan Problem Çözme Becerisi Ölçeği ile toplanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının kendi içlerinde ön-test/son-test puan ortalamalarının karşılaştırılmasında Wilcoxon testi, gruplar arasındaki başarı farklılıklarının tespitinde ise Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmada FeTeMM etkinliklerinin öğrencilerin bu alanlarla ilgili bilimsel süreç ve problem çözme becerilerini geliştirdiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematic) activities on 48-72 months pre-school students' scientific processing and problem solving skills.The study in which an experimental pre-test post-test model with control group was used the experimental group is composed of a total of 37 children, attending Zübeyde Hanım Pre-school in Adıyaman in 2017-2018 education year, 17 being in the experimental group, 20 being in the control group.Data was collected with `Pre-school Scientific Processing Skills Scale` which was developed by Tuaran (2012) and `Problem-Solving Skills Scale` which was developed Oğuz, Köksal Akyol (2015). In the in-group comparison of pre-test and post-test score means of experimental and control groups Wilcoxon test was used and to find outdifferences between groups Mann-Whitney U test was used.In the research it was concluded that STEM activities developed the students' science process and problem solving skills in these area.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFeTemm (Fen, teknoloji, mühendislik, matematik) etkinliklerinin 48-72 aylık okul öncesi çocuklarının bilimsel süreç ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the effects of stem (Science, technology, engineering, mathematic) activities on 48-72 months pre-school students' scientific processing and problem solving skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10215643
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534407
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess