Show simple item record

dc.contributor.advisorErkut, Ayşe Oya
dc.contributor.authorYurtbaşi, Öznur
dc.date.accessioned2020-12-30T06:30:02Z
dc.date.available2020-12-30T06:30:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473856
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Kuvvet ve Hareket` ünitesine ait kazanımların disiplinlerarası yaklaşım ile Beden Eğitimi ve Spor dersi ortamında oyun ve fiziksel etkinlikler yolu ile hazırlanan bir programla öğrencilerin kazanımlarını desteklemek ve daha etkili bir öğrenme yolu ve öğrenme ortamı elde etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Üsküdar Capitol Ortaokulu'nda eğitim gören 60 6.sınıf öğrencisi (30 deney, 30 kontrol) gönüllülük esasına göre araştırma kapsamına alınmıştır. Okulda bulunan bir sınıf deney grubu bir sınıf ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın başlangıcında, öğrencilere fen bilgisi başarı testi, beden eğitimi ve spor tutum ölçeği ve fen bilgisi tutum ölçeği uygulanmıştır. Deney grubuna (6 hafta-1 gün-2 saat) toplam 12 ders disiplinler arası yaklaşım ile hazırlanan Beden Eğitimi ve Spor dersi uygulama çalışmaları, aynı süre zarfında kontrol grubuna ise yıllık planda belirtilen beden eğitimi ve spor dersi kazanımlarına yönelik dersler uygulanmış ve son testler tekrar edilmiştir. Grupların puan artışlarını test etmek için parametrik olan Bağımlı Grup T testi, gruplar arasındaki karşılaştırmalar için ise Bağımsız Grup T testi kullanılmıştır. 4 hafta sonra deney grubuna tekrar son test uygulanarak kalıcılık değerleri bulunmuştur. Sonuç olarak disiplinlerarası öğretim yaklaşımı ile hazırlanan beden eğitimi ve spor dersi uygulamasına katılan deney grubunun son test fen bilgisi başarı puanları, beden eğitimi ve spor tutum ve fen bilgisi tutum ölçeği puanlarının arttığı bulunmuştur. Grupların fen başarı testi, beden eğitimi ve spor, fen bilgisi tutum ölçeği ön test-son test puanları arasındaki farklar karşılaştırıldığında ise deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Bu araştırma sonuçlarının; Beden Eğitimi ve Spor dersinin disiplinlerarası öğretim yaklaşımına uygun bir biçimde ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını öğrenmesinde, öğrenilen bilgilerin hatırda tutulmasında, fen bilgisine yönelik olumlu tutum geliştirmede kullanılabileceği söylenebilir. Aynı zamanda disiplinlerarası öğretim yaklaşımı ile işlenen beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilerin beden eğitimi ve spora olan tutumlarını da olumlu etkilediği bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Disiplinler arası Yaklaşım, Beden Eğitimi ve Spor, Fen Bilgisi, Kuvvet, Hareket
dc.description.abstractABSTRACTThis study is conducted to support sixth grade secondary school students` achievement of Strenght and Movement chapter in Science and Technolgy lesson with the help of a program in which interdisciplinary approach is implemented through games and physical activities within the scope of Physical Training and Sport lesson and also to gain more effective learning methods and environment. This study was carried out in the fall seemster of 2018-2019 education year. The participants were consisting of 60 volunteer sixth grade students (30 experimental,30 control) who were studying at Uskudar Capitol Secondary School. One class in the school was experimental whereas one class was contol group for the study. At the beginning of the research; students were given a science achievement test, and attitude scale for both physcial training and sport and science. Experimental group was provided with physical training and sport activities in twelve lessons (6 weeks-1 day-2 hours) which were pepared in relation to the interdisciplinary approach and at the same time control group was provided with lessons and tests which were in the line with the yearly plan of physical training and sport lesson. With the aim of measuring the score rise of the groups, parametric Dependent Group T-test and with the aim of comparing and contrasting two goups independent Group T-test were used. After four weeks, permanence scores were discoverd by assigning the final test to the experimental group. In the end, it was revealed that the experimental group who was given certain type of activities in accordance with interdisciplinary approach showed increase in their final science achievement test as well as the attitude scale for both physcial training and sport and science. When the pre and posttest were compared of both groups, the results were statistically and siginificantly positive for the experimental group (p<0,05). Thus; concerning the findings of the study, it can be said that Physical training and sport could be beneficial to make students learn science terms, memorize previously learnt information and have positive views on Science lessons as long as it is implemented through the interdisciplinary approach. Additionally, it was also revealed that Physical Training and sport lessons which were presented within the frame of interdisciplinary approach have a positive impact on learner` attitudes towards pysical training and sport.Key Words: Interdisciplinary approach, Physical Training and Sport, Science, Strenght, Movementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor dersi disiplinler arası öğretim yaklaşımı uygulamasının erişi,tutum ve kalıcılığa etkisi `6.sınıf fen bilgisi `Kuvvet ve hareket` ünitesi örneği
dc.title.alternativeThe effect of interdisciplinary teaching approach on the learners' attitudes and permanance in physical training and sport lesson: A sample for sixth grade science and technology lesson, strenght and movement chapter
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-20
dc.contributor.departmentSpor Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmInterdisciplinary
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSuccess level
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmMovement
dc.identifier.yokid10260231
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561126
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess