Askeri araç ön far sistemi opto-mekanik tasarım ve analizi
dc.contributor.advisor | Kutluay, Emir | |
dc.contributor.author | Yanik Bekar, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:29:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:29:39Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473787 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında askeri tip kara araçlarında kullanılmak üzere yüksek verimli katı-hal ledler ile aydınlatma sağlayan ön far sistemi opto-mekanik tasarımı ve sonlu elemanlar yöntemi ile termal ve yapısal analizlerinin yapılması amaçlanmıştır. Regülasyonlarca belirlenmiş olan aydınlatma desenine uygun tasarlanan opto-mekanik sistemin gövde tasarımı, termal analizler yardımı ile led jonksiyon sıcaklığını optimum seviyede tutacak şekilde dizayn edilmiştir. Sistem komplesinin entegre olacağı araç ile bağlantı arayüzü yapısal analizler ile kontrol edilerek eşdeğer gerilmeler elde edilmiştir. Sistemin maruz kalacağı yüksek titreşim profilinin etkilerini incelemek için modal ve rastgele titreşim analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda isterlere uygun hale getirilen tasarım için prototip imal ettirilip, testler gerçekleştirilerek analiz sonuçları ile kıyaslama yapılarak doğrulanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed to opto-mechanical design of a military vehicle headlight system that provides illumination with high efficiency solid-state leds and perform thermal and structural analysis with finite element method.The body of the opto-mechanical system is designed to keep the led junction temperature at optimum level with the help of the thermal analysis according to the lighting pattern specified in the regulations. Equivalent stresses are obtained by structural analysis to control the connection interface between the system assembly and the vehicle. Modal and random vibration analysis were performed to observe the effects of the high vibration profile that the system would be exposed to. As a result of the analysis, a prototype has been manufactured for the optimised model and tests were performed to compare with the analysis results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Askeri araç ön far sistemi opto-mekanik tasarım ve analizi | |
dc.title.alternative | Opto-mechanical design and analysis of military vehicle headlight system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-10 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10200452 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 522442 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |