Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Harun
dc.contributor.authorGüney, Sevda
dc.date.accessioned2020-12-30T06:29:28Z
dc.date.available2020-12-30T06:29:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473755
dc.description.abstractTüf matriks içinde andezit bloklarından oluşan aglomera kaya malzemelerinin dayanım ve deformasyon özeliklerinin belirlenmesine yönelik literatürde bazı ampirik çalışmalar bulunmaktadır. Bu tezde kullanılan aglomera kaya malzemesi ve aglomera kaya kütlesinin deformasyon parametreleri verileri İstanbul 3. Boğaz köprüsü, Akyazı ve Zigana tünellerinin jeoteknik çalışmalarından elde edilmiş olup, veriler Karayolları Genel Müdürlüğü'nden alınmıştır. Bu veriler kullanılarak tek eksenli sıkışma dayanımı ve elasitisite modülü arasında bazı yeni ilişkiler araştırılmış, daha sonra üretilen modellerin tahmin performansları literatürdeki bazı modellerle karşılaştırılmıştır. Aglomera ve konglomera kaya malzemelerinden elde edilen verileri içeren kestirim modellerinin daha iyi tahmin performanslarına sahip oldukları gözlenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında, çizgisel blok oranı (ÇBO) ve kayaç kalitesi göstergesi (RQD) girdi parametreleri ile deformasyon modülü çıktı parametresi arasındaki olası ilişkiler, dilatometre verileriyle elde edilen veriler kullanılarak değerlendirilmiştir. Sınırlı sayıdaki verilere dayanan bu değerlendirmelerde, ÇBO ve RQD'nin aglomeralar için deformasyon modülünün tahmin edilmesi için anlamlı ilişkiler üretme potansiyeline sahip olduğu yönünde bazı ön tespitler yapılmıştır.
dc.description.abstractSome empirical studies have been carried out in the literature to determine the strength and deformation properties of agglomerate rock materials composed of andesite blocks in the tuff matrix. Deformation parameters data of aglomera rock material and aglomera rock mass used in this thesis were produced by the geotechnical studies of the Istanbul 3 Bosphorus bridge, Akyazı and Zigana tunnels, and data were supplied from General Directorate of Highways. Some new relationships between uniaxial compressive strength and modulus of elasticity were investigated by using these data, then prediction performances of the produced models were compared with the previous models in literatüre. It was observed that the models which include data obtained from agglomerate and conglomerate rock materials have better prediction performances. In the second part of the study, possible relationships between linear block ratio (LBR) and rock quality designation (RQD) as input parameters and the modulus of deformation as output were evaluated using data obtained from the dilatometer data. In these evaluations based on a limited number data, some preliminary determinations were made that LBR and RQD have potential to produce meaningful relations for predicting of modulus of deformation for agglomerates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectJeoloji Mühendisliğitr_TR
dc.subjectGeological Engineeringen_US
dc.titleAglomeraların deformasyon modülünün kestirimine yönelik görgül yaklaşımların değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssessment of empirical approaches on predicting of deformation modulus of agglomerates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-04
dc.contributor.departmentJeoloji Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10198115
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521810
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess