Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikcan, Ufuk
dc.contributor.authorYilmaz, Osman
dc.date.accessioned2020-12-30T06:29:07Z
dc.date.available2020-12-30T06:29:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473693
dc.description.abstractOyun programlamada ulaşılmak istenen hedeflerden biri de gerçek hayatta yer alan kavramları ve karakterleri oyunlara uyarlamaktır. Bu yaklaşım, daha ilgi çekici hareketler sergileyen oyun karakterleri sunmak için benimsenmektedir. En yüksek ödül mantığını ele alan yöntemler oyun karakterinin aynı örüntüleri sergilemesine ve tekrara düşmesine sebep olur. Aynı zamanda bu durum oyunun oynanabilirliğini azaltır. Bu tür tekrarlayıcı kalıpları önlemek için, Naïve Bayes ile Q-öğrenme yaklaşımına dayalı bir davranış algoritması geliştirilmiştir. Geliştirilen algoritmanın geçerliliği kullanıcı testleri ile karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur. Bu testler sonucunda, algoritmanın öğrenmede kullandığı oyun verisi miktarı arttıkça davranış öğrenme algoritmasının daha iyi bir performans gösterdiği ve oyun karakterinin daha ilgi çekici hale geldiği görülmüştür.
dc.description.abstractOne of the goals of modern game programming is adapting the life-like characteristics and concepts into games. This approach is adopted to offer game agents that exhibit more engaging behavior. Methods that prioritize reward maximization cause the game agent to go into same patterns and lead to repetitive gaming experience, as well as reduced playability. In order to prevent such repetitive patterns, we explore a behavior algorithm based on Q-learning with a Naïve Bayes approach. The algorithm is validated in a formal user study in contrast to a benchmark. The results of the study demonstrate that the algorithm outperforms the benchmark and the game agent becomes more engaging as the amount of gameplay data, from which the algorithm learns, increases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDaha inandırıcı oyun karakterleri için bayes ve Q-learning tabanlı yaklaşım
dc.title.alternativeA bayesian Q-learning based approach to improve believability of fps game agents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-21
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBayes approach
dc.identifier.yokid10210603
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526785
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess