Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Sinan
dc.contributor.authorKaptan, Güner
dc.date.accessioned2020-12-30T06:28:22Z
dc.date.available2020-12-30T06:28:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473553
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Fiziksel Etkinlik Kartları uygulamalarının 1. ve 2. sınıföğrencilerinin hareket becerilerinin kazanımına etkisinin incelenmesidir. Deneymodeline uygun olarak düzenlenen araştırmada; `FEK'ları yer değiştirme hareketleri,dengeleme hareketleri ve nesne kontrolü hareketlerine etkisi var mıdır?` sorularınacevap aranmıştır. Ayrıca bu değişkenler arasında gruplar arası farkın olup olmadığınabakılmıştır.Araştırmanın örneklemini; 2017-2018 öğretim yılı Beykoz İlçesi Güzelcehisarİlkokul öğrencileri (n=50) çalışma grubunu, Beykoz İlçesi Defterdar Mehmet Beyİlkokulu öğrencileri (n=49) kontrol grubunu oluşturmuştur. Öğrenciler 7-8 yaşaralığındadır. Araştırmamızda çalışma grubuna `Oyun ve Fiziki Etkinlikler ` dersleriiçin hazırlanmış olan Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK)' ndan Sarı Kart grubundakiTemel Hareket Becerileri programı uygulanmıştır. Eğitim haftada 2 gün 1 saat olmaküzere 7 hafta boyunca uygulanmıştır. Kontrol grubu kendi beden eğitimi dersmüfredatını yapmaya devam etmiştir.Araştırmada kullanılan testler; Esneklik Testi, Durarak Uzun Atlama (D.U.A), 5m ve 20 m Koşu Testi, Çeviklik Testi, Top Atma, Top Yakalama, Flamingo DengeTesti uygulanmıştır.Araştırmanın analizinde; katılımcı test deeğerlerinin normal dağılıma uygunlukgösterip göstermediği, homojenliği Kolmogrov Smirnov ve Shapiro Wilks testi ileincelenmiş ve verilerin normal dağılıma uygunluk göstermediği tespit edilmiştir. Busebeple verilerin analizi için non-parametrik testlerin kullanılması uygun görülmüştür.Grup içi dağılımların incelenmesinde Wilcoxon Testi, gruplar arası farklılığı belirlemekiçinse Mann Whitney-U Testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; Fiziksel Etkinlik Kartları uygulamasının 1. ve 2.sınıflara uygulamasında esneklik, D.U.A., 5 m ve 20 m koşu özelliği, denge, topyakalama özellikleri çalışma grubu lehine olumlu ve anlamlı yönde olduğugözlemlenmiştir (p<0,05).Anahtar kelimeler: Temel Hareket becerisi, Fiziksel Etkinlik Kartları, Motor BeceriTestleri.
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyzeth eeffect of Physical Activity Card sapplicationson the acquisition of movement skills of 1st and 2nd grade students. There seachconsisted of 7-8 age group students in the 2017-2018 academic year in Beykoz District,Güzelcehisar Primary School students (n: 50) study group and Beykoz Districts studentsin the primary school of Defterdar Mehmet Bey (n: 49) control group.In our study, `Basic Activity Skills` program in Yellow Card group of Physical ActivityCards (FEK) which is prepared for `Game and Physical Activities` classes has beenapplied to the study group. It was carried out for 7 weeks, 2 days a weekfor 1 hour.Their physical education curriculum was applied, in the control group.For both groups, `Flexibility Test `, `StandingLongJump (D.U.A)`, `5 m and 20 mRunning Test`, `Agility Test`, `Ball Throwing`, `Ball Catching` and `FlamingoBalance Test` wereapplied. Before starting the program, pre-test and after the end of theprogram, the final test wasapplied.In the analysis of the research; the homogeneity of the participant test values wasexamined with the Kolmogrov Smirnov and ShapiroWilks test and the data were foundto be unsuitable for normal distribution there fore For this reason, non-parametric testsshould be used for data analysis. Wilcoxon Test was used to examine the distributionwithin the group and Mann Whitney-U Test was used to determine the differencebetween the groups.As a result of research; flexibility, standing long jump5 m and 20 m running properties,balance and ball catching characteristics were found to be positive significantin a favorof the study group (p<0.05).Key words: Basic Motion Skills, Physical Activity Cards, Motor Skills Tests.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFiziksel etkinlik kartları uygulamalarının 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin hareket becerilerinin kazanımına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of physical activity card sapplications on the acquisition of movoment skills of 1st and 2nd grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10265152
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563281
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess