Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Kaya
dc.contributor.authorKaba, Samet
dc.date.accessioned2020-12-30T06:26:50Z
dc.date.available2020-12-30T06:26:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473274
dc.description.abstractBursa ilinin dört ilçesinde görev yapan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin çok kültürlü eğitim tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki 228 öğretmen örnekleminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kişilerin demografik özelliklerinin incelendiği kişisel bilgi formu ile çok kültürlü eğitim düzeylerini ölçen `Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği` ile `Beş Faktörlü Kişilik Ölçeği` kullanılmıştır. Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği, Toprak (2008) tarafından gerçekleştirilen `Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeğinin Geçerlilik Güvenilirlik Çalışması` konulu çalışmada literatüre kazandırdığı, 20 maddeden oluşan 5'li likert tipindeki ölçek kullanılmıştır. Beş Faktörlü Kişilik Ölçeği ise Horzum vd. (2017) tarafından Türk kültürüne uyarlanmış, 10 madde ve 5 alt boyuttan oluşan ölçektir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumları ile kişilik özelliklerinin kişisel bilgilerine göre farklılaştığı, çok kültürlü eğitim tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki incelenmiş ve çok kültürlü eğitim tutumlarının kişilik özellikleri ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çok Kültürlülük, Kişilik, Kişilik Özellikleri
dc.description.abstractThe relationship between multicultural education attitudes and personality traits of Social Studies Teachers working in four districts of Bursa province were carried out in 228 sample of teachers. In the research, bilgi Multicultural Attitude Scale of Teachers `and` Five Factor Personality Scale en which used to measure the demographic characteristics of the individuals and their multicultural education levels were used with the personal information form. The 5-point Likert-type scale consisting of 20 items was used in the study. Five-Factor Personality Scale was developed by Horzum et al. (2017) adapted to Turkish culture, consisting of 10 items and 5 sub-dimensions. As a result of the study, it was found out that the multicultural attitudes of teachers and personality traits differed according to their personal knowledge, the relationship between multicultural attitudes and personality traits was examined and it was found that multicultural education attitudes were related to personality traits.Keywords: Multiculturalism, Personality, Personality Traitsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile çok kültürlü eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativePersonality characteristics of social studies teachers and multicultural investigation of the relationship between attitudes towards education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10288984
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586610
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess